توزیع علوفه خشک در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا

مهرداد فتحی بیرانوند در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد، گفت: با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا در مناطق کوهستانی و پیشگیری از هرگونه مشکل برای حیات وحش جهت تأمین منابع غذایی، برنامه توزیع علوفه و دانه در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا و سایر نقاطی که امکان حضور حیات وحش وجود دارد، توسط محیط بانان استان صورت گرفت.

فتحی بیرانوند گفت: علوفه کافی جهت توزیع در مناطق تحت مدیریت استان تهیه شده و در مواقع ضروری که حیات وحش با مشکلی در این زمینه روبرو شوند توسط محیط بانان در این زیستگاهها توزیع می شوند.

وی تصریح کرد: علوفه دهی به حیات وحش در فصل  زمستان به دلیل  برف و کولاک انجام می شود تا تغذیه حیات وحش مناطق با مشکلی مواجه نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان از عموم مردم خواست با توجه به شرایط نامساعد جوی در صورت نزدیک شدن پرندگان و پستانداران به کنار جاده ها یا مناطق مسکونی حاشیه شهرها به خصوص اماکن روستایی نسبت به حمایت از این حیوانات اهتمام داشته و ضمن خودداری از آزار یا کشتن آنها، با سامانه ١۵۴٠ ارتباط برقرار نموده و مأموران محیط زیست را از ورود جانواران به محل سکونت خود آگاه کنند.

فتحی بیرانوند با هشدار به متخلفین زیست محیطی که قصد سوء استفاده از سرما و بارش برف زمستانی برای شکار جانوران را دارند گفت: ادراه کل حفاظت محیط زیست لرستان اقدام به افزایش تعداد ماموران یگان حفاظت در مناطق کوهستانی، ارتفاعات و زیستگاههای حساس استان نموده تا علاوه بر حفاظت از گونه های جانوری از بروز هرگونه تخلف زیست محیطی جلوگیری کنند.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

کدخبر: 663521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟