کمبود امکانات راهداری برای بازگشایی راه‌ها

به گزارش رکنا، مقداد صارمی در جمع خبرنگاران افزود: روستاهای بخش اشترینان مساحت گسترده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و به دلیل بارش سنگین برف که از بامداد صبح پنجشنبه 30 بهمن‌ماه شروع شد تمام این مسیرها که اکثرا در ارتفاعات هستند مسدود شده‌اند و اگر امکانات راهداری به حد نیاز بود می‌توانسنیم این مسیرها را بازگشایی کنیم.

وی افزود:  بارش برف در ین منطقه حدود 50 تا 100 سانتی متر بوده است و از روز گذشته تاکنون نیروهای مردمی با ابتدایی‌ترین ابزار و با کمک راهداری‌ها توانسته‌اند مسیرهای روستایی را بازگشایی کنند ولی متاسفانه حجم برف به قدری است که 3 روستای کوشکی علیا، کوشکی سفلی و قلعه کاظم هنوز مسدود است.

بخشدار بخش اشترینان عنوان کرد: با توجه به امکانات موجود در 24 ساعت گذشته و وجود ماشین‌آلات زیادی که در این منطقه مستقر شده‌اند ولی هنوز مسیر برخی روستاها بازگشایی نشده است.

وی در مورد مشکل آب و برق این منطقه نیز تصریح کرد: خوشبختانه مشکل برق‌رسانی برطرف شده و مشکل قطعی یا یخ زدگی در مسیر لوله‌های آب وجود ندارد.

صارمی تاکید کرد: تعداد پنج روستای شهید بروجردی، روستای بید کلمه، روستای بیاتان، روستای ده یوسف علی و ده شاپورعلی از بخش اشترینان و روستای واشان از بخش سامن که برق خود را از اشترینان تامین می‌کردند به علت اتصال برق و شکسته شدن شبکه با مشکل بی‌برقی و قطعی برق به سر می‌برند و هنوز برق این روستاها وصل نشده است. عوامل برق همچنان در تلاش هستند تا این مشکل را برطرف کنند.

وی اظهار داشت: هم اکنون تمام جاده‌های روستایی به جز 3 روستا بازگشایی شده و در حال پاکسازی جاده‌های روستایی گل زرد، بید کلمه و لیقنات هستیم که برودت هوا و یخ زدن جاده‌ها و کمبود امکانات مانع از روند درست کار می‌شود.

بخشدار بخش اشترینان با بیان خسارات وارده به بخش اشترینان افزود: تنها مشکل ما برای بازگشایی جاده‌های روستایی کمبود امکانات راهداری بود و اگر نیروهای مردمی و دهیاری‌ها و امکانات تیپ 24 بعثت نبود مطمئنا مشکل فراتر از این بود و خسارات جبران ناپذیری با این سرما به وجود می‌آمد. تنها خسارتی که از این برف سنگین ایجاد شد قطعی برق بود که حدود 40 نقطه اتصال شکسته و پاره شده بود و همین عامل سبب قطعی برق بخش روستاهای شهید بروجردی شد که تا این لحظه هنوز برق در این بخش وصل نشده و مشکلاتی برای ساکنین به وجود آورده است.

وی گفت: اگر نیروهای مردمی و دهیاری‌ها نبودند مشکلات در بخش اشترینان بیش از این بود متاسفانه کمبود امکانات راهداری سبب کندی کار برای بازگشایی جاده‌های روستایی بود و حتی در برخی نقاط نیروهای مردمی به کمک راهداری رفتند.

گفتنی است اشترینان یکی از شهرهای استان لرستان است. این شهر در شهرستان بروجرد و در ۱۰ کیلومتری شمال شهر بروجرد قرار دارد. این شهر در دشت سیلاخور قراردارد و آب و هوای سرد کوهستانی دارد. اشترینان به احتمال زیاد اشتربان بوده‌است و یکی از کاروانسراهای بر سر راه بروجرد و اصفهان به همدان و بغداد بوده‌است.

کدخبر: 663046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟