دستگیری فردی که به درخت ۴۵۰ ساله «ویردار» جاده خرم آباد هم رحم نکرد + عکس

شیرزاد نجفی در گفت و گو با خبرنگار رکنا در خرم آباد، گفت: با تلاش‌هایی که توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی لرستان و همچنین انجمن‌های زیست محیطی در سطح استان به عمل آمد، عامل «کت زنی» و آسیب به درخت «ویردار» شناسایی شد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده تخلفاتی در این رابطه بیان کرد: همچنین فرد متخلف به محاکم قضائی معرفی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان داشت: حمل و قطع درختان باغی و خود رو در سطح استان تحت هر شرایطی کاملاً ممنوع است و این امر باید با مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان صورت گیرد.

نجفی با تاکید بر اینکه افرادی که تحت هر عنوان و شرایطی بخواهند از جنگل‌های استان سو استفاده کنند، بدانند که با واکنش سریع اداره کل منابع طبیعی مواجه خواهند شد، افزود: همچنین ما برای افراد متخلف قطع درختان در این راستا جرایم سنگینی را در نظر خواهیم گرفت.

بنا بر این گزارش، درخت ۴۵۰ ساله بلوط معروف به «ویردار» در وسط جاده خرم آباد - الشتر، اوایل بهمن ماه برای سو استفاده، «کت زنی» شده بود.

این درخت کهنسال با وجود اینکه در وسط جاده شمالی خرم آباد - الشتر قرار گرفته بود، هنگام تعریض و چهار خطه شدن، این محور با پیگیری‌های تشکل‌های مردم نهاد و همکاری راه و شهرسازی از قطع آن جلوگیری شد.

کت زنی چیست؟

کندن حلقه ای از پوست درخت با تبر.  یکی از گزندهایی که بوسیله مردم نا آشنا به امور محیط زیست به درخت های کنهسال می رسد کت زدن یا پی زدن درخت است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لرستان، خرم آباد/ امین پارسا

کدخبر: 662459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟