قطعی راه ۲۴۳ روستای لرستان/ سیلاب ۶۰۰ میلیارد خسارت به راه‌ها زد
حجم ویدیو: 7.66M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

خداداد مقبلی امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از روز گذشته شاهد بارش‌های زیادی در لرستان بودیم، اظهار داشت: طغیان رودخانه‌ها راه ۲۴۳ روستای استان را قطع کرده است.

وی با بیان اینکه ۲۸۰ مسیر دچار آبگرفتگی شده است، تصریح کرد: همچنین شاهد ریزش و رانش مسیرها در لرستان بوده‌ایم.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور یادآور شد: نیروهای راهداری در قالب ۴۰ اکیپ با ۲۸۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در محورها مستقر بوده و از دیروز کار بازگشایی مسیرها را آغاز کرده‌اند.

مقبلی با اشاره به اینکه عمده مسیرهای روستایی مسدود در حاشیه رودخانه کشکان هستند، خاطرنشان کرد: به جهت اینکه هنوز ارتفاع آب بالا است شاید امکان مانور و بازگشایی مسیرها نباشد، لذا منتظر کاهش سطح آب هستیم.

وی با بیان اینکه مسیرهای اصلی عمدتاً باز هستند، تصریح کرد: تنها مسیر خرم آباد به معمولان و پلدختر بسته است که مسیر جایگزین آن آزادراه و محور پاعلم است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با تاکید بر اینکه مسیرهای ارتباطی روستایی عمدتاً خسارت دیده‌اند و برآورد اولیه‌ای که از خسارات به ابنیه فنی استان داشتیم بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد است، افزود: کارشناسان ما مسئول بررسی دقیق خسارت هستند، مسیر خرم آباد به پلدختر خسارت زیادی دیده است، چند پل تخریب شده و قاعدتاً بازگشایی زمان می‌برد و نیازمند اعتبار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟