ورود ۷ ساعته و بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان سمنان از دادگاه های عمومی بخش در غرب استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان در جریان آغاز دوره های بازدید از پیش اعلام نشده از حوزه های قضایی سراسر این استان با هدف مشاهده و بررسی حُسن اجرای امور و تکریم مراجعین ، به مجموعه های قضایی استان ورود و در این دوره برای مدت ۷ ساعت در حوزه های قضایی ایوانکی و آرادان حضور یافتند.

آقای محمد جعفر عبدالهی اظهار کردند: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی سال۱۴۰۱ و به منظور نظارت موثر بر کیفیت اجرای امور و پیگیری تکریم مراجعین بازدید از حوزه های قضایی سراسر استان انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه افزودند: تسریع همراه با سرعت و دقت در رسیدگی ها، رعایت نظم و انضباط اداری ، نظم و دقت در حفظ و نگهداری پرونده ها در شعب ،انجام به موقع دستورات قضایی، بررسی دلایل موجودی شعب، پیگیری علل محول نمودن اتخاذ تصمیم نهایی در پرونده ها به روزهای منتهی به پایان ماه و حساسیت و دقت در رسیدگی به پرونده های موسوم به کثیرالشاکی مورد تاکید بوده است.

آقای محمد جعفر عبدالهی جلب رضایت مردم را حائز اهمیت دانسته و بیان داشتند: به همین منظور در حین بازدید از دادگاه عمومی بخش ایوانکی معطل ماندن مراجعین در راهروها مشاهده شد که بلافاصله بازدید متوقف و در راهرو آن مرجع قضایی مستقر و بدون واسطه و چهره به چهره مستمع مطالب مراجعین بوده  و با صدور دستورات قانونی و آنی سعی در مرتفع نمودن حوائج آنان بعمل آمده و مجددا پس از استماع مطالب و گفتگو با تمامی مراجعین ادامه روند بازدید انجام شد .

یقینا پیگیری قانونی درخواست های مراجعین از مهمترین وظایف قضات و کارکنان اداری دستگاه قضایی استان به شمار می آید و عزت دستگاه قضایی به شنیدن حرف مردم است .

ایشان در ادامه تصریح کردند: در بازدید از تمامی شعب و واحدهای مستقر در آن حوزه های قضایی با یکایک قضات و کارمندان ملاقات و از نزدیک انجام امور قضایی بررسی و تاکید شده است که رضایت مردم با انجام سریع و با دقت و به دور از اطاله در رسیدگی به پرونده های آنان، آن هم در زمان مناسب و با صدور آراء متقن حاصل می شود.

درپایان نماینده عالی دستگاه قضایی در استان افزودند : موضوع کسب رضایت عمومی در انجام امور قضایی ، امری انکارناپذیر است که به لحاظ اهمیت این موضوع به صورت جدی این مسئله در دستگاه قضایی استان مورد توجه واقع و پیگیری می شود.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟