نشست بررسی موانع تولید در حوزه بانک با حضور رییس قوه قضاییه
حجم ویدیو: 13.39M | مدت زمان ویدیو: 00:01:49

آیت الله رییسی ، رییس قوه قضاییه درباره مشکلات بانک ها و سیستم نقدینگی توضیح داد.

به گزارش رکنا ، رییس قوه قضاییه گفت : گاهی برخی ترک فعل‌ها مشکلاتی به وجود می‌آورد که انجام یک فعل به آن اندازه مشکل‌زا نیست و به نظر می‌رسد باید در کنار دادسرای کارکنان دادسرایی هم برای «کارنکنان» ایجاد و به ترک فعل‌های مسئولان و دست‌‌اندرکاران که با عدم انجام به موقع وظیفه در زمان خود فرصت‌سوزی می‌کنند، رسیدگی کنیم.

«شفافیت در دریافت سود و جرایم آن» مورد تاکید دستگاه قضاست. الان مشخص نیست که برخی مشتریان در چه فرآیندی جریمه سود پرداخت می‌کنند و برای روشن شدن مسئله و جلوگیری از آشفتگی ها، باید پرداخت تسهیلات و سود آن شفاف باشد.

انتساب بانک‌ها به حکومت ایجاب می‌کند که آنها حقوق عامه را رعایت کنند و در مقام امانت‌دار پول مردم این سپرده‌ها و سرمایه‌ها و نقدینگی را به جای آنکه صرف سودآوری برای خود کنند به تولید سوق دهند. حرکت نقدینگی به سوی تولید از ضرورت‌های کشور است. اینکه هم نقدینگی بالا است و هم تولید با مشکل مواجه است معلوم می‌کند در هدایت این نقدینگی اشکال وجود دارد و به همین دلیل این حجم از سرمایه هرجا برود مانند سیل بنیان‌کن آنجا را تخریب می‌کند.

مالیات نباید فقط برای کسب درآمد به منظور رفع مشکلات دولت باشد بلکه می‌تواند ابزاری برای تنظیم‌گری در نظام اقتصادی باشد. کسی که به دنبال سفته‌بازی در بازار می‌‌رود باید مالیاتی متفاوت از یک تولیدکننده پرداخت کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟