قضات پیش از صدور حکم به دنبال سازش طرفین دعوا باشند + فیلم
حجم ویدیو: 26.83M | مدت زمان ویدیو: 00:03:39

سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه اظهار کرد: سیره امیرالمومنین علیه السلام در ماه مبارک رمضان ایجاب می‎ کند که حل و فصل اختلافات و دعاوی در این ایام به دلیل شیوع کرونا و تنگناهای اقتصادی و مشکلات معیشتی بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه ، رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: قضات پیش از صدور حکم، به دنبال صلح و سازش طرفین دعوا باشند؛ شوراهای حل اختلاف و نهادهای داوری و میانجی‎گری بهترین سازوکارها برای این کار هستند.

رئیسی ادامه داد: دشمن در حوزه اقتصادی با پروژه تحریم و در عرصه هسته ‎ای با حرکات تروریستی، بدنبال اخلال در حرکت ملت ایران است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه پاسخ حرکت‎های تروریستی دشمن ایستادگی مقتدرانه است و آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی نمونه‎ای از همین اقدامات است، گفت: البته نباید به همین بسنده کرد بلکه پیگیری و ادامه مقتدرانه فعالیت‎های هسته‎ای به دشمن این پیام را خواهد داد که به هیچ وجه در این مسیر متوقف نخواهیم شد.

رئیسی تصریح کرد: باشگاه سلطه دنبال آن است که با تحریم و حرکت‎های ناجوانمردانه مانع از حرکت علمی و فناوری ملت ایران شود، اما راهبرد رهبر انقلاب رفع همه تحریم‎هاست و در این زمیه اجماع ملی نیز وجود دارد که پیگیری این راهبرد رهبر انقلاب باید مقتدرانه و نه بصورت فرسایشی پیگیری شود.

اعطای مرخصی ۲۰ روزه به بخش قابل توجهی از زندانیان

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به شیوع موج چهارم کرونا در کشور اعلام کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی رئیس قوه قضائیه، بخشنامه‎ ای برای اعطای مرخصی ۲۰ روزه به بخش قابل توجهی از زندانیان صادر شده و این بخشنامه در روزهای آینده ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی در عین حال متذکر شد که این بخشنامه شامل مجرمین پرخطر، سارقین و محکومین جرائم خشن نخواهد شد که این تصمیم با هدف حفظ امنیت شهروندان اتخاذ شده است.

در این جلسه علی باقری دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در به ‎روزرسانی فهرست افراد تحت تحریم خود ذیل عنوان حقوق بشر گفت: دو روز پس از اعلام تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ۱۱ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی، ستاد حقق بشر با دعوت از سفیر پرتغال که کشورش ریاست دوره‌‎ای این اتحادیه را بر عهده دارد، نامه‎ای ۱۱ صفحه‎ا‎ی دبیر ستاد حقوق بشر ایران را به وی ارائه کرد و سفیر پرتغال قول داد که در اسرع وقت نامه مذکور را به مقامات اتحادیه اروپا تسلیم خواهد کرد.

وی افزود: در این نامه با اشاره به فهرستی از نقض حقوق شهروندان ایرانی و ملت ایران توسط کشورهای عضو اتحادیه، از مقامات اتحادیه اروپایی خواسته شده تا کشورهای عضو را به رعایت حقوق شهروندان و ملت ایران و نیز جبران خسارت‎های وارده ملزم نماید.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین گفت که در نامه مذکور تصریح شده که عملکرد برخی از کشورهای اروپایی در نقض حقوق ملت ایران به مثابه جنایت علیه بشریت بوده و موجب قتل برخی از شهروندان ایرانی به ویژه کودکان مبتلا به بیماری‎های خاص شده است.

وضعیت بحرانی زندانیان ایرانی در اروپا

باقری افزود: با توجه به وضعیت اسف‎بار شهروندان ایرانی زندانی در زندان‎های کشورهای اروپایی و با عنایت به اینکه عملکرد اروپایی‎ ها در اعمال غیرقانونی تحریم ‎های ظالمانه علیه ملت ایران به ویژه در حوزه‎های غذا، دارو و تجهیزات پزشکی موجب سلب حیات برخی از شهروندان ایرانی شده است، از دبیرکل شورای اتحادیه اروپا و نیز نماینده عالی این اتحادیه در امور خارجی و سیاست امنیتی خواسته شده تا کشورهای عضو را ملزم به همکاری با دو گزارشگر ستاد حقوق بشر ایران در زمینه‎های «بررسی وضعیت زندانیان ایرانی، در زندان‎های کشورهای اروپایی» و «بررسی نقش شخصیت‎های حقیقی و حقوقی کشورهای اروپایی در وضع و اجرای تحریم‎های ظالمانه علیه ملت ایران به ویژه در حوزه‎های غذا، دارو و تجهیزات پزشکی» نماید.

رئیس قوه قضائیه نیز در واکنش به گزارش دبیر ستاد حقوق بشر ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات حقوق بشری ملت ایران در مجامع بین المللی، ستاد حقوق بشر را مامور کرد تا گزارشات واصله به این ستاد در داخل کشور را نیز به هیات حفظ حقوق شهروندی مستقر در دادگستری‎ های استان‎ها ارجاع و نتیجه رسیدگی این هیات را برای رفع ظلم و رسیدگی به تظلم خواهی مردم پیگیری کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟