رئیس قوه قضاییه : هیچ مشکلی در کشور غیرقابل حل نیست

آیت‌الله ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه جهانبین گفت: استان چهارمحال و بختیاری به درستی سرزمین آب و آیینه و آفتاب نام گرفته است اما متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل کاهش نزولات آسمانی کمبود آب مردم این استان را دچار مشکل کرده است.

ضرورت اخذ تصمیمی عادلانه در خصوص اختلافات آبی

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در تمام جلسات این سفر نقطه‌نظرات و نگرانی‌های مردم و مسؤولان استان را در خصوص مسئله آب شنیدم، افزود: کارگروهی در این خصوص تشکیل شده و تا کنون 13 جلسه برگزار کرده است و نتایج این جلسان در حال جمع‌بندی است.

وی اظهار داشت: این سفر به من کمک کرد تا از نزدیک با دیدگاه مردم و مسؤولان استان در این حوزه آشنا شوم و حتما این موضوع از طریق شورای عالی آب دنبال می‌کنیم تا در اسرع وقت یک تصمیم عادلانه اتخاذ شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان چهارمحال و بختیاری فقط خواستار تقسیم عادلانه آب هستند و مخالفتی با اصل موضوع انتقال آب ندارند.

رئیس دستگاه قضا بر لزوم بررسی دقیق نیازهای منطقه و کار علمی در موضوع آب تاکید کرد و افزود: انتظار مردم در این خصوص اخذ یک تصمیم عادلانه است.

هیچ مشکلی در کشور غیرقابل حل نیست

وی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر علت حضور در روستای شیخ‌شبان توضیح داد: در آستانه چهلمین سالگرد دفاع جانانه مردم ایران بر خود لازم دیدم که در روستایی که در دفاع مقدس نمره عالی گرفته است حضور یابم و به مقام شهدا و خانواده ایشان ادای احترام کنم.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: باور ما این است که هیچ مشکلی در کشور غیرقابل حل نیست و مدیران قادر به رفع مشکلات هستند.

احصای مشکلات چهارمحال و بختیاری توسط 15 تیم کارشناسی

رئیسی با اشاره به اعزام 15 تیم کارشناسی به استان قبل از سفر تشریح کرد: این تیم‌ها با حضور در جای جای استان نظام مسائلی برای چهارمحال و بختیاری تعریف کردند که موضوع آب، خصوصی‌سازی‌های مسئله‌دار، تولید و کارخانجات نیمه‌تعطیل، تداخل و اختلافات اراضی و ... از مهمترین آن‌هاست.

وی ادامه داد: این بررسی‌ها در جلسه با شورای قضایی استان طرح و برای بخشی از آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

اختصاص 1000 میلیارد ریال برای کاهش مشکلات سازمان‌های وابسته به دستگاه قضا در چهارمحال و بختیاری

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: یک‌هزار میلیارد ریال از منابع قوه قضاییه و منابع استانی برای کاهش مشکلات سازمان‌های وابسته به دستگاه قضا در استان اختصاص داده شد.

رئیسی افزود: امیدواریم با این بودجه ضرورت‌ها تامین شود و مشکلات کاهش یابد.

پیگیری مصوبات سفرهای استانی تا حصول نتیجه

وی با بیان اینکه مهم‌تر از سفر پیگیری مصوبات آن است، تصریح کرد: پیگیر مصوبات سفرهای استانی تا حصول نتیجه هستیم و این نتیجه را باید مردم در استان احساس کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟