در پرونده های مفاسد اقتصادی میان قاضی و سایر متهمان تفاوتی قائل نیستیم

به گزارش رکنا ، سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری درخصوص فساد برخی از قضات رسیدگی کننده به پرونده های اقتصادی و اینکه چرا نام آنها اعلام نمی شود، گفت: اولا ما تخلفات قضات را در دو بخش می دانیم.

وی ادامه داد: یک بخش در دادگاه رسیدگی به صلاحیت قضات رسیدگی می شود و بخشی هم در دادگاه کیفری رسیدگی می شود. در قانون هم نیامده که اگر قاضی سلب صلاحیت شد باید نامش مطرح شود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: ما در حوزه پرونده های مفاسد اقتصادی میان قاضی و سایر متهمان تفاوتی قایل نیستیم و هر کجا که فسادی رخ بدهد اسامی متهمان را اعلام خواهیم کرد.

هرکجا شرایط بر متهمان صدق کرد اسامی را اعلام می کنیم

وی افزود: قانون برای اعلام اسامی در نظر گرفته است؛ هرکجا این شرایط بر متهمان صدق کرد اسامی را اعلام می کنیم که البته این هم دو بخش دارد برخی پرونده های جرایم اقتصادی است که در اثنای رسیدگی هم می توانیم اعلام کنیم یا پرونده های که با اذن رئیس قوه قضاییه بازتاب افکار عمومی دارد و برای انتشار نام متهمان اجازه گرفته می شود و بخش دیگر هم پایان رسیدگی است.

وی با اشاره به پرونده طبری افزود: برخی از قضات در این پرونده مطرح هستند و نامشان هم اعلام شده است و همین جا هم اعلام می کنیم که استقبال می کنیم از مطلبی که دیشب اعلام شد و یکی از قضات متهم در این پرونده که خارج از کشور است پیام داد که آماده بازگشت به کشور و دفاع از اتهامات خود است و اعلام کرد به قوه قضاییه اعتماد دارد.

اسماعیلی اظهارداشت: ما به همه متهمان توصیه می کنیم به کشور بازگردند و از خودشان در دادگاه دفاع کنند و اجازه دهند با حضور خودشان رای قانونی صادر شود.

لایحه صیانت از بانوان در کمیسیون لوایح دولت است

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه لایحه صیانت از بانوان در چه مرحله ای است، گفت: ما هم از معطلی رسیدگی به این لایحه ناراحت بودیم؛ این لایحه در کمیسیون لوایح دولت است و خوشحال شدیم که رییس جمهور دستور تسریع در رسیدگی به این لایحه را دادند.

١٢٨ هزار و ۶٠٠ زندانی به مرخصی رفتند

اسماعیلی درخصوص مرخصی زندانیان و اینکه چه نظارتی بر این افراد وجود دارد زیرا مسئولان پلیس می گویند این افرادی که به مرخصی رفته اند مرتکب جرم می شوند، گفت: این ادعایی که تعدادی از زندانیان در حال مرخصی مرتکب جرم جدید شده اند نمی گویم اصلا این اتفاق رخ نداده اما با حجم ادعا منطبق نیست.

وی افزود: تا امروز ۱۲۸ هزار و ۶٠٠ زندانی به مرخصی رفته اند و اگر تعداد اندکی جرم مرتکب شده اند نباید این اقدام اثربخش و خداپسندانه را زیر سوال ببریم؛ عدد مجرمان عددی نبوده است که باعث نگرانی ما شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟