به گزارش رکنا، دادخدا سالاری با اشاره به اینکه روزه‌خواری جزو جرایم مشهود است، عنوان کرد: اکیپ‌های نظارتی دستگاه قضایی در ایام ماه مبارک رمضان در جهت برخورد با روزه خواری در سطح استان کرمان فعال بوده و با هرگونه مظاهر روزه خواری برخورد می‌کنند.

وی گفت: بر طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی هرکس علنی در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم می‌شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست، ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

دادستان کرمان خاطرنشان کرد: روزه‌خواری جزو جرایم مشهود است و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی در صورت مشاهده آن می‌تواند وارد عمل شده و با روزه خواران برخورد لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، فعالیت تمامی اغذیه فروشی‌ها (رستوران، کبابی و ...) در طول ساعات روز ممنوع است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا در استان کرمان تعداد مسافران احتمالی کاهش داشته، اما نظر به اهمیت انجام پیش بینی‌های لازم برای خدمات دهی به مسافران، تعدادی از این واحد‌ها به منظور خدمات رسانی به مسافران مجاز به فعالیت هستند که در این رابطه باید تمامی قوانین مربوطه از جمله محصور و عدم دیده شدن و.. را رعایت کنند.

وی از اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به منکرات مرتبط با ماه مبارک رمضان نیز خبرداد و گفت: در ماه مبارک رمضان با منکرات مرتبط با این ماه که مهمترین آنان تظاهر به روزه خواری است خود مردم به عنوان جامعه اسلامی رعایت شونات و احترام شهر الله را حفظ خواهند نمود و اگر عده قلیل قانون شکن نقض قانون نمایند در صورت مقاومت یا تکرار ، برخورد قضایی و انتظامی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

سالاری خاطرنشان کرد: برای ایجاد وحدت رویه قضایی در برخورد با این گونه منکرات، شعبه خاص در دادسرای کرمان به این پرونده‌ها رسیدگی خواهند کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟