رییس قوه قضائیه: شفافیت مانع از فرارهای مالیاتی می‌شود

به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی امروز- دوشنبه - در حاشیه افتتاح مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی افزود: امیدواریم قوه قضاییه حرکت متفاوتی را به دست توانای قضات و کارکنان این مجموعه انجام دهد تا به آرامش مردم کمک کند و با کاهش ضریب انجام فساد و روند ناسالم اقتصادی، ضریب اطمینان پذیری در حوزه اقتصاد را بالا ببرد.

وی همچنین در حاشیه رونمایی از سامانه شفافیت مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تصریح کرد: شفافیت موضوع مهمی است و با شعار تحقق نمی‌یابد و باید در عمل اتفاق بیافتد.

رییسی ادامه داد: اگر شفافیت اتفاق بیافتد شاهد بسیاری از فرارهای مالیاتی نخواهیم بود.

رییس دستگاه قضایی افزود: فرآیندهای یک حرکت اقتصادی همچون دریافت ارز، توزیع و واردات کالا باید شفاف باشد.

رییسی تصریح کرد: این اقدام مبارکی است که بحث شفافیت آرای اقتصادی اتفاق بیافتد و از نظر قانونی مکلف هستیم تا آرای محکومان اقتصادی در اختیار عموم قرار گیرد و امیدوارم این مجتمع و سامانه گامی در جهت شفافیت باشد.

همچنین قاضی مسعودی مقام رئیس مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی، در مراسم رونمایی از سامانه شفافیت گفت: در این سامانه، اسامی ممنوع المعاله‌ها بدهکاران همچنین احکامی که صادر شده و بالای ٢٠٠ صفحه است در دسترس عموم قرار می گیرد و سعی می کنیم تا آن را تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: از زمان تصویب دستورالعمل مجتمع تخصصی رسیدگی به مفاسد اقتصادی شروع به جمع آوری آراء و بارگذاری آن‌ها کردیم و میزان محکومیت ها در این سامانه اعلام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟