آخرین خبر از اولین اعدامی مفسد اقتصادی معروف!
حجم ویدیو: 56.54M | مدت زمان ویدیو: 00:09:05

فیلم پربازدید از آخرین وضعیت پرونده های احمدی نژاد، مشایی و برادر رییس جمهور

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران در سخنانی اظهار کرد: یک علت مشکلات اقتصادی امروز ما تحریم‌های ظالمانه آمریکا و هم‌پیمانان اوست که سالیان سال است بر کشورمان تحمیل شده ودر سال‌های اخیر نیز تشدید شده است. علت دیگر، عملیات روانی و فضاسازی رسانه‌ای دشمن است که بزرگنمایی مشکلات و آدرس غلط دادن برای درد و درمان، از سوی دشمن در آن انجام می‌شود. سوء تدبیر و سوء مدیریت ، فساد اقتصادی و خیانت Cheat از جمله علت های دیگر مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه هستند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: چند روز پیش در خدمت حدود 40 تا 50 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودم. یکی از آنها گفت: فلانی، قوه قضاییه باید مثل خلخالی در ابتدای انقلاب عمل کند. صحبت ایشان که تمام شد من عرض کردم این عملی را که می گویید با قانون Law باشد یا بی قانون؟ گفت با قانون. گفتم این قانون‌ها را شما وضع کردید و برای او این قوانین را شمردم و عرض کردم که اینها را شما وضع کردید و به دست ما دادید. لایحه ای که ما دادیم، اینگونه نبوده است. همه آن چیزی که ما خواستیم در مجلس تصویب نشده و به دست ما نرسیده. به او گفتم قانون همین‌هاست و خواهش می کنم کمک کنید تا قانون را اصلاح کنیم.

معاون اول دستگاه قضا افزود: نکته دوم که می خواهم عرض کنم این است که علاوه بر اینکه ما باید به قانون عمل کنیم، باید چند چیز را با هم جمع کنیم و به آن توجه داشته باشیم. من به اتاق بازرگانی و برخی مجموعه های بخش خصوصی و جاهای دیگر رفتم و از آنها درخواست کردم و کمک خواستم و گفتم که ما برای برخورد با مفسدین علاوه بر برخورد با آنها باید یک قدم دیگر هم برداریم. آنهم این است که وقتی یک فرد که اتهام فساد مالی دارد را می خواهیم دستگیر کنیم، اما او دارای چندین کارگر یا کارگاه یا کارخانه است، باید لحاظ کنیم که وقتی می خواهیم برویم سراغ او چگونه برویم؟ آیا بازداشت موقت کنیم یا نکنیم؟ پیش‌بینی کنیم که چه مدت پرونده اش ممکن است طول بکشد. در این مدت آیا کارگران او بیکار می شوند یا نه؟ آن کارخانه یا کارگاه به تعطیلی کشیده می شود یا نه؟

بررسی پرونده ها

معاون اول قوه قضاییه افزود: همه توان قوه قضاییه این نیست که همه شرکت ها و کارگاه ها را اداره کند. به عنوان مثال آقای زنجانی را چون حکمش قطعی شده است، اسم می برم؛ این فرد شرکت هواپیمایی و شرکت های مختلف داخلی و خارجی دارد. ساختمان های نیمه کاره و پروژه های متعدد دارد. آیا قوه قضاییه خودش به تنهایی می تواند شرکت هواپیمایی اداره کند؟ آیا می تواند یک شرکت و یا پروژه نیمه تمام را که هزار یا دو هزار یا بیشتر کارگر دارد اداره کند؟

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: بله ساده است، ما طرف را بگیریم و چشمان خود را ببندیم و فقط به اتهام او رسیدگی کنیم. آیا این اقدام به نفع کشور است یا به ضرر کشور؟ آیا این کار باعث افزایش اشتغال می شود یا افزایش بیکاری؟ لذا از بخش خصوصی ، دولت وغیره کمک می خواهیم که در این کار با ما همکاری کنند. اینجا هم این مطالب را عرض می کنم که شما همفکری و کمک کنید.

وی ادامه داد: در برخی از پرونده ها بسیار گفته می شود که عده ای آمدند خوردند، بردند و رفتند. مثلا دررابطه با پرونده سه هزار میلیاردی در همه جا گفته می شود که در این پرونده مجرمان خوردند و بردند؛ اما باید دانست که متهم این پرونده زمانی که دستگیر شد بدهی او حدود دو هزارو 855 میلیارد تومان بود که کل این مبلغ به بیت المال بازگشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: همچنین از این فرد(مه آفرید) 643 میلیارد تومان جزای گرفته شد و لذا بسیار بیش از مبلغ سه هزار میلیارد معروف از این پرونده به بیت المال بازگشت.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: این مبلغ بجز مجازاتی است که برای 150 متهم دیگرِ این پرونده در نظر گرفته شد. در این پرونده دونفر اعدام execution و برخی به حبس ‌های 25 سال ، 20 سال ، 15 سال و نیز جزای نقدی محکوم شدند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این 4 مرد به کنسولگری ایران حمله کردند + عکس بدون پوشش

این زن محجبه بصره را به هم ریخت + عکس

اولین عکس از اجساد خونین تروریست ها در کردستان + جزئیات

تجاوز پدر به دختر 14 ساله اش جلوی دوربین!

اعتراف و دستگیری های جدید در پرونده رسوایی اخلاقی شورای شهر بابل

فوری / رامین حسین پناهی اعدام شد + عکس

انفجار جلسه محرمانه سران حزب دموکرات با 5 موشک نقطه زن ایران + فیلم و عکس

حمله سپاه پاسداران به اقلیم کردستان+ فیلم

این زن موطلایی را می شناسید ؟/او مقابل بانک ها کمین می کند+عکس چهره باز

راز اجساد 2 زن بدون لباس درون چمدان + تصاویر

عملیات سپاه برای دستگیری 5 عضو فاسد شورای شهر بابل + جزئیات رسوایی با یک زن

اعدام مادر مقابل چشمان فرزندش+عکس

اقدام شوم تازه داماد با دستور برادرعروس! + عکس و گفتگو

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟