لزوم تعامل و هم افزایی دادسرا و دادگاه برای انتقال تجربیات/ ضابطین قوه قضائیه چشم و چراغ دستگاه قضایی هستند

باس پوریانی رئیس کل محاکم تهران در همایش تامین امنیت عمومی و مقابله با جرم Crime سرقت Stealing که امروز در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از دادستان تهران، همکاران قضایی و تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی بر اهمیت افزایش تعامل دادسرا و محاکم تاکید کرد.

وی ادامه داد: تعامل و هم افزایی فی مابین دادسرا و دادگاه فرصتی برای انتقال تجربیات و اطلاعات فراهم آورده و از طرفی در حل مشکلات موجود راهگشا خواهد بود.

پوریانی بر استمرار جلسات مشترک بین قضات دادسرا و دادگاه تاکید کرد و گفت: تفکری که بین این دو جدایی بیاندازد باید از بین برود چرا که همدلی و همکاری دادسرا و محاکم در رسیدگی به جرائم اهمیت مضاعفی دارد.

رئیس کل محاکم تهران با بیان اینکه ضابطین قوه قضائیه چشم و چراغ دستگاه قضایی هستند تصریح کرد: محاکم تهران از هرگونه انتقاد و پیشنهاد استقبال می کند و و همدلی و هم زبانی ما باید در این جهت باشد.

پوریانی همچنین بر اهمیت نگارش آراء صادره تاکید کرد و گفت: آراء صادره جنبه آموزشی دارد و از طرفی انتشار منظم آرا از مطالبات اصلی جامعه حقوقی بوده، از لوازم تقویت حاکمیت قانون Law است و نقش مهمی در آسیب شناسی قوانین وخلاءهای تقنینی دارد.

پوریانی در پایان بر تداوم تشکیل چنین جلساتی و همکاری دادسرا و دادگاه در رسیدگی به جرایم تاکید کرد و گفت: قضات در صدور کیفرخواست های صادره از دادسرا دقت لازم را به خرج داهند تا پرونده بدون هیچ نقصی به دادگاه ارسال شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟