برخورد با نقض‌کنندگان قانون در حفر چاه‌های غیرمجاز تشدید شود

به گزارش رکنا، جعفر گل‌محمدی امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی اظهار داشت: اهمیت منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست و انسان‌ها می‌توانند بدون نفت زندگی کنند اما زندگی بدون آب امکان‌پذیر نیست.
وی منابع طبیعی، اراضی ملی و آب‌های زیرزمینی را متعلق به عموم مردم و نسل‌ها خواند و گفت: هیچ‌کس حق تعرض به انفال و بیت‌المال را ندارد و نمی‌تواند از حقوق عمومی به سود خود استفاده کند.
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه قانون Law اجازه استفاده شخصی از انفال عمومی را نمی‌دهد ابراز کرد: باید به شکل جدی با ناقضان قانون برخورد و جلوی برداشت‌های غیرمجاز از آب‌های سطحی و زیرزمینی گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون فصل کشت گذشته و زمان مناسبی برای برخورد با چاه‌های غیرمجاز است، گفت: اگر امروز چاه‌های غیرمجاز در سطح استان مسدود نشود در آینده به تعداد و مشکلات این چاه‌ها افزوده می‌شود.
گل‌محمدی به جلوگیری از جابه‌جایی چاه‌ها و حفر چاه در مکانی دیگر با مصارف مختلف تأکید کرد و افزود: باید اقدامات لازم برای جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز نیز انجام شود.
این مسئول با اشاره به اینکه دخالت در امور اجرایی وظیفه نمایندگان مجلس نیست بیان کرد: نمایندگان مجلس باید مسئولان را بر اجرای قانون مورد پیگیری قرار دهند.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با تأکید بر دقت کارشناسانه در تعیین قدمت چاه‌ها و عزم جدی در برخورد با متخلفان ابراز کرد: جهاد کشاورزی نیز برای اصلاح الگوی کشت می‌تواند مشوق‌هایی را درنظر بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟