بیشترین سرقت خودرو مربوط به پراید است

سرهنگ "میکائیل قهرمانپور" با بیان اینکه وقوع سرقت پراید در مقایسه با سایر خودروها بیشتر است، گفت: سارقان خودروهایی که فاقد لوازم و تجهیزات ایمنی مناسب بوده و درمکان خلوت پارک باشند و یا سوئیچ برروی آن‌ها باقی مانده باشد را به سرقت می‌برند.

به گزارش رکنا، سرهنگ قهرمانپور تصریح کرد: خودروها معمولاً به منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آنها و یا برای انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار گرفته و درصد بالایی از آن ها توسط پلیس کشف می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: سارقان خودرو به دنبال سرقت‌های کم دردسر هستند و بالا بودن امنیت خودروها و یا نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر روی آنها، تاحد زیادی باعث می‌شود تا از سرقت این نوع وسایل نقلیه چشم‌پوشی کنند، بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه توسط افراد جامعه را می‌توان اصلی‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت خودرو دانست.

وی در خصوص سرقت لوازم خودرو گفت: وقوع این نوع سرقت‌ها با خرید اموال مسروقه لوازم داخلی خودرو کاملاً در ارتباط بوده وآنچه که ادامه‌ی فعالیت مجرمانه‌ی سارقان لوازم خودرو را تضمین می‌کند، خرید اموال مسروقه توسط افراد مالخر است.

سرهنگ قهرمانپور در خاتمه از شهروندان خواست، از پارک خودرو خود در محیط‌های خلوت و تاریک و یا در یک نقطه به مدت طولانی که زمینه را برای ارتکاب عمل مجرمانه فراهم می‌کند اکیدا خودداری وخودرو را با درب باز یا شیشه‌های پایین و بعضاً قرار داشتن سوئیچ بر روی آن پرهیز نمایند .

 

کدخبر: 738985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟