۶۱۰ نفر از بیمارستان های قم مرخص شده‌اند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، علی ابرازه روز یکشنبه در این زمینه افزود: از ۳۰ بهمن‌ماه تاکنون حدود پنج هزار نفر به اورژانس بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع) و علی ابن ابیطالب(ع) مراجعه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد مراجعه، یک هزار و ۳۲۵ نفر بستری شدند که مشکل آن‌ها مربوط به بیماری‌های تنفسی بوده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۷۲۵ نفر در چهار مرکز درمانی فوق بستری هستند، از مردم درخواست کرد: موضوع را جدی گرفته و در منازل حضور داشته باشند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمارهای ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: ۳۸۵ مورد جدید از ظهر دیروز تا امروز به طور قطعی به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۳۰ نفر در قم، ۱۷۰ مورد در تهران، ۲۸ مورد گیلان، ۴۴ مورد مرکزی، ۱۳ مورد اصفهان، ۸ نفر استان فارس، هشت نفر در کردستان، ۱۷ مورد خراسان رضوی، دو مورد کرمانشاه، هشت نفر لرستان، سه مورد سمنان، ۱۱ مورد مازندران، ۳ نفر در همدان، دو نفر در خراسان جنوبی، ۳۱ مورد البرز، دو مورد هرمزگان، ۹ مورد خوزستان، یک مورد سیستان و بلوچستان، یک نفر ایلام، دو نفر استان کرمان (اولین موارد تشخیصی) به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱ نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

صدور ۱۱ مجوز برای تولید ژل و محلول‌های بهداشتی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با اشاره به صدور ۱۱ مجوز جدید برای تولید ژل و محلول‌های بهداشتی در این استان، گفت: با توجه به نیاز قم به ژل و محلول‌های بهداشتی، این مجوزها برای شرکت‌های آرایشی بهداشتی صادر شد.

محمد حضوری افزود: ژل و محلول بهداشتی در کارخانه‌های استان در حال تولید است و به‌زودی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

انبار احتکار لوازم ضروری بهداشتی در قم کشف و ضبط شد

در پی گزارش مردمی به سامانه ۱۱۴ سازمان اطلاعات سپاه استان قم مبنی بر احتکار انواع لوازم ضروری بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا اعم از ماسک،مایع ضدعفونی‌کننده و دستکش در انبار یک منزل مسکونی با ورود دادستانی و سازمان صمت ۵۰۰ هزار دستکش، ۱۰ هزار عدد ماسک و ۸ هزار پد تزریقات به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟