صلح و سازش، پایانی بر نزاع 3 طایفه در بخش بشاریات قزوین

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری در این خصوص تصریح کرد: اوایل سال جاری درگیری‌هایی در روستای هزار جلفا شهرستان آبیک میان طوایف بغدادی، محبتی و اسماعیلی شکل‌گرفته که ناشی از اختلافات طوایف در دهه ۷۰ بوده است، نزاع‌های موصوف به‌صورت دسته‌جمعی، مسلحانه و همراه با آسیب‌های جسمی بوده است.

به گزارش رکنا، وی افزود: رئیس دادگاه و اعضاء شورای حل اختلاف بخش بشاریات در راستای جلوگیری از تشدید نزاع و سرایت آن به نسل‌های بعدی طوایف چندین جلسه با بزرگان طوایف برگزار کردند.

این نزاع کمتر از پنج ماه منجر به حل‌وفصل اساسی مشکلات و اختلافات دیرینه طوایف شد و حدود ۱۴ فقره پرونده در این خصوص منجر به سازش و مختومه شد.

بنابراعلام روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان قزوین، رئیس توسعه حل اختلاف قزوین اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف از بدو تأسیس تاکنون از اختلافات بسیار بزرگی که می‌توانست امنیت و آرامش جامعه را سلب یا به آن خدشه وارد کند جلوگیری کردند؛ جا دارد از این نهادهای مردمی در زمینه‌های مختلف اجتماعی و امنیتی استفاده و بهره مطلوبی شود و آن‌ها را بیشتر از گذشته تقویت کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اعضاء شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مختلف و مهم قضایی، یادآور شد: فعالیت و کارهای خیرخواهانه اعضاء شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش بسیار ارزشمند و ماندگار است و امیدواریم با حمایت معنوی و مالی مسئولان از تلاش‌ها و خدمات این عزیزان تقدیر به عمل آید.

کدخبر: 731642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟