۳۶ درصد ماشین‌آلات کشاورزی استان قزوین فاقد پلاک است

​رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ۱۱ هزار و ۱۰ خودرو و ماشین‌آلات خودگردان کشاورزی موجود در سطح استان ۳۹۵۵ خودرو که معادل ۳۶درصد کل این خودروها است، فاقد پلاک است.

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار ما  گفت: از 11 هزار و 10 خودرو و ماشین‌آلات خودگردان کشاورزی موجود در سطح استان که تراکتور، کمباین و چاپر را شامل می‌شوند، 3955 خودرو یعنی 36 درصد کل این خودروها فاقد پلاک است.

وی افزود: برای خودروهای کشاورزی فاقد پلاک 1367 پرونده پلاک‌گذاری تشکیل شده و از 638 دستگاه بازدید فنی صورت گرفته و این تعداد دستگاه در مرحله اخذ پلاک است.

این مقام مسیول بیان‌کرد:طبق مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا سهمیه سوخت به خودروهای کشاورزی فاقد پلاک از ابتدای سال 1400 تعلق نمی گیرد.

وی تصریح کرد:صاحبان خودروها و ماشین‌آلات بدون پلاک تا پایان اسفندماه سال جاری وقت دارند که با تشکیل پرونده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی پلاک خودروهای خود را اخذ کنند.

خمسه در پایان گفت : با توجه به اینکه خودروهای مورد نظر سوخت گازوئیل مصرف می‌کنند، اخذ یا تمدید سهمیه سوخت این خودروها و ماشین‌آلات منوط به داشتن پلاک و در صورت نداشتن پلاک از اول فروردین سال آینده مراکز توزیع سوخت هیچ گازوئیلی را با نرخ یارانه‌ای به این ماشین‌آلات نخواهند داد.

قزوین رکنا سید مرتصی نصری

 

کدخبر: 653655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟