به گزارش رکنا، هدایت‌الله جمالی‌پور با اشاره به برگزاری پرجمعیت مراسم عروسی در برخی روستاها و بخش‌های استان قزوین اظهار داشت: با توجه به افزایش مجدد آمار فوتی‌های کرونا در استان برگزارکنندگان مراسم عروسی در استان قزوین باید توسط بخشداران و دهیاران شناسایی شده و با هماهنگی دادگاه هر بخش توسط نیروی انتظامی بازداشت موقت شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دهیار یا بخشدار در محل و روستا حضور دارد، از چند روز قبل می‌دانند که قرار است مراسم عروسی برگزار شود. بنابراین باید بلافاصله این موضوع را به بخشدار یا فرماندار بالادستی خود اعلام کند و بخشدار و فرماندار هم موظف هستند با هماهنگی رئیس دادگاه و نیروی انتظامی بخش از پدر عروس و پدر داماد برای برگزار نکردن مراسم عروسی تعهد بگیرند.

جمالی‌پور ادامه داد: چنانچه این افراد تعهد خود را نادیده بگیرند و جشن عروسی را برگزار کنند، باید چند روز بازداشت شوند تا مردم بفهمند که فرمانداران و بخشداران به عنوان مسئولان اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در کار خود جدی هستند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با تاکید بر اینکه هیچ فرقی بین کشتن مردم با اسلحه و کشتن بیولوژیک آنها از طریق ویروس کرونا وجود ندارد، گفت: بنابراین برپاکنندگان مراسم عروسی و عزا طبق قانون مجرم هستند و مجازات آنها بر مبنای ماده 688 قانون مجازات اسلامی باید با قدرت توسط دادستان‌ها و نیروی انتظامی در شهرستان‌های استان اجرا شود.

فرمانداران از همه ظرفیت‌ها برای اجرای پروتکل‌ها استفاده کنند

استاندار قزوین با یادآوری اینکه مسئول اصلی اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها فرمانداران هستند، گفت: به همین ترتیب هم بخشداران در بخش‌های مختلف شهرستان مسئولیت نظارت و کنترل جدی نحوه اجرای پروتکل‌ها را به عهده دارند و هر جا که لازم باشد، باید با هماهنگی دادستان‌های شهرستان‌ها به برگزاری تجمع‌های خانوادگی و غیرخانوادگی ورود کرده و با متخلفان برخورد جدی کنند.

وی افزود: همچنین فرمانداران باید در قالب طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی از حداکثر ظرفیت بسیج و نیروهای جهادی و مردمی بهره بگیرند تا شاهد افزایش بیشتر میزان بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی به خاطر کم شدن محدودیت‌ها باشیم؛ چرا که مرگ یک انسان بسیار رنج‌آور و آزاردهنده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟