ایده مهم ترین فاکتور فیلم کوتاه است/فرصت همکلامی با فیلمسازان جوان شهرستان‌ها را از دست نمی‌دهم

به گزارش رکنا به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ، رضا کیانیان امسال به عنوان استاد یکی از نشست های تخصصی گفت و گو با کارگردان در جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درباره حضورش در نشست‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران که سال گذشته نیز اتفاق افتاد، گفت: در سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به خاطر بچه‌های فیلم ساز که از شهرستان‌ها می‌آیند به این نشست‌ها آمدم چون فرصت دیگری پیدا نمی‌کنم که با آن‌ها صحبت کنم، آن‌ها هم همینطور و آمدم تا به سوال‌هایشان جواب بدهم.

او ادامه داد: نشست‌هایی که امسال کمال تبریزی دبیری اش را برعهده دارد، یک برنامه کلی و خوب است و عواملی یک فیلم را دعوت کرده تا هر جلسه با یکی از آن‌ها در مقام کارگردان صحبت کند. این اتفاق یک کلاس عملی است که بسیار می‌تواند مفید باشد.

کیانیان

کیانیان درباره بودجه فیلم‌های کوتاه گفت: در فیلم کوتاه بودجه کم است، من همیشه به بچه ها می‌گویم حتی اگر هم بودجه‌ای مناسب در اختیار دارید به این فکر کنید که موجود نیست. فرقی که فیلمسازی در زمان حاضر با گذشته و دوران ما دارد این است که آن زمان باید یک دوربین هشت میلیمتری پیدا می‌کردیم اما الان فیلم‌ساز با یک گوشی موبایل هم می‌تواند فیلمش را بسازد، نیازی به بازیگر حرفه‌ای نیست و از دانشجویان سینما، هنرآموزان یا مردمی عادی استفاده کند، چراکه این‌ها برای یک فیلم کوتاه مهم نیست بلکه ایده داشتن مهمترین فاکتور برای یک فیلم کوتاه است.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا 2 آبان 1402 برگزار شد.

کدخبر: 939557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟