نمره مردودی به فوتبال ایران/ صدای وزیر هم در آمد!

به گزارش رکنا، شب گذشته تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت و در پایان با یک گل مهمان خود را با شکست بدرقه کرد تا هم با این برد به رده دوم صعود کند و هم با انگیزه بالا به استقبال دربی برود.

اما نکته عجیب این دیدار این بود که بازی دو تیم با تاخیر 30 دقیقه‌ای همراه بود که تنها دلیل آن هم به اختلاف به وجود آمده میان شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، پرسپولیس و سازمان لیگ بازمی‌گردد.

از قرار معلوم، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، متولی اداره ورزشگاه آزادی قیمت اجاره این ورزشگاه برای هر مسابقه را از ۱۳۰ میلیون تومان تا هفته پنجم، با جهش حدودا ۱۰ برابری به یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان افزایش داد که باشگاه پرسپولیس نتوانست این مبلغ را به دلیل خالی بودن خزانه خود پرداخت کند و همین امر موجب شد تا مسئولان ورزشگاه اجازه ورود عوامل سازمان لیگ برای نصب تبلیغات محیطی را ندهند.

 از آن طرف هم مسئولان سازمان لیگ در یک تصمیم جنجالی اجازه برگزاری بازی در زمان مقرر را صادر نکرد اما در نهایت با وساطت وزیر ورزش و جوانان هر طور بود بدون پرداخت مبلغی هم مسئولان سازمان لیگ مشغول نصب تابلوهای تبلیغاتی شدند و هم بازی با تاخیر 32 دقیقه‌ای آغاز شد.

همین اتفاق جنجالی که تنها نمونه آن در فوتبال ایران دیده می‌شود باعث شد تا بدن بازیکنان سرد و هم روی کیفیت بازی تاثیر منفی بگذارد و بازی از شکل واقعی خود فاصله زیادی بگیرد. در شرایطی که اگر این اتفاق رخ می‌داد بدون شک بازی می‌توانست شکل جذاب‌تری به خود بگیرد و مخاطبانی که از پای گیرنده‌های تلویزیونی در حال تماشای بازی بودند شاهد بازی سرد بودند. 

همه این موارد در حالی اتفاق افتاد که مسئولان مرتبط به جای رسیدگی در فرصت مقتضی به زور آزمایی در کنار میدان روی آورند. صدا و سیما هم که قصد واکاوی و بررسی این موضوع را داشت؛ اما چون در موارد مهمی مانند حق پخش خودش مقصر اصلی است نتوانست در این موضوع به عنوان داور بی‌طرف راوی کل حقیقت باشد بیشتر نگران لیست پخش برنامه‌اش بود! مسائلی از این دست، زنجیروار کنار یکدیگر قرار گرفتد تا به قول کی‌روش اگر حین بازی یک لیوان قهوه هم بنوشید صحنه خاصی را از دست نمی‌دهید.  بدون شک نکته کی‌روش در بازی شب گذشته (دوشنبه) پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان صدق می کرد.

بدون تعارف در شرایط فعلی، نباید از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا انتظار مورد خاصی داشته باشید و باید منتظر ماند تا در عین شکست چیزی از ارزش‌های بازیکنان ایرانی کم نشود! 

کدخبر: 745878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟