جزئیات برگزاری اختتامیه جشنواره «طنزپهلو» در زادگاه «گل آقا»

به گزارش رکنا به نقل از معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یوسف نیک‌انجام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن از برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در هفته آینده خبر داد و گفت: این جشنواره ملی از سال 1395 به یاد استاد « کیومرث صابری فومنی » برگزار می شود و امسال هشتمین دوره از آن در شهر فومن (زادگاه گل‌آقا) برگزار خواهد شد.

نیک انجام  در ادامه با بیان اینکه مراسم اختتامیه ساعت 15 بعدازظهر روز سه شنبه 11 اردیبهشت  در مجتمع فرهنگی هنری سید الشهدا (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار می‌شود، تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به پایان رسیده و داوران در حال ارزیابی آثار هستند و در نهایت ۱۵ نفر از برگزیدگان در ۵ بخش شعر، نثر، داستان کوتاه، کلیپ و کاریکاتور طنز تجلیل خواهند شد.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن؛ شناسایی هنرمندان جوان سراسر کشور در حوزه طنز از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره به همت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود، افزود: داستان کوتاه طنز، کاریکاتور و کارتون، شعر طنز، طنز چند رسانه‌ای (محتوای شبکه‌های اجتماعی)، نثر طنز (طنز مطبوعاتی) و با موضوعات انتخابات، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه، بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران، توهمات اپوزسیون جمهوری اسلامی ایران، ورزش به ویژه فوتبال، گرانی خودرو، خانه و کرایه خانه، مصائب اینترنت آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فود بلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد، فیک نیوزها و …) جهان گردی ایرانی‌ها و ایران گردی جهانیان، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، بروکراسی اداری آزاد از بخش‌های این جشنواره است.

نیک انحام در خاتمه با بیان اینکه استاد کیومرث صابری فومنی سردمدار طنز فاخر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور است، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در راستای برگزاری بهتر این جشنواره ملی، نهایت سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرد. علاوه بر سخنرانی‌های مسئولان، برنامه‌های موسیقی، طنز، کلیپ از زنده‌یاد کیومرث صابری، کلیپ از شهر فومن و گیلان نیز اجرا خواهند شد

کدخبر: 991443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟