بازدید مدیر کل هنرهای نمایشی از نمایشگاه مطبوعات

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری روز گذشته دوشنبه 30 بهمن‌ماه با حضور در نمایشگاه مطبوعات ، در غرفه چند خبرگزاری و روزنامه حاضر شده و از آنها تشکر کرد.

خبرگزاری آنا، ایبنا، میزان، فارس، پانا، صبا تئاتر آنلاین و روزنامه جوان از جمله رسانه‌هایی بودند که مدیر کل هنرهای نمایشی، در مدت حضور، موفق به بازدید از غرفه آنها،‌ تقدیر از همراهی و گفت و گو با خبرنگار رسانه شد.

نظری در جریان این بازدید با خبرنگار خبرگزاری مهر درباره شکل گیری «سازمان تئاتر کشور» به گفت‌وگو نشست و ابراز امیدواری کرد که در جلسه هفته آینده شورای عالی هنر، این طرح  مورد موافقت اعضا قرار گیرد.

همچنین نظری از ارائه طرح «بنیاد تئاتر ملی» به همین شورا خبر داد که در صورت تصویب، در تماشاخانه سنگلج مستقر می‌شود.

در بازدید دیگری که مدیر کل هنرهای نمایشی از غرفه رسانه‌ای «صبا» داشت، از گستردگی هنرهای نمایشی و لزوم تأسیس «سازمان تئاتر کشور»‌ برای جوابگویی مناسب و حمایت از هنرمندان سراسر کشور سخن گفت.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود با همین رسانه به  زیربنایی بودن هنرهای نمایشی اشاره کرد و گفت:‌ هنرهای نمایشی زیر بنا و اساس هنرهای دیگری چون سینماست و اگر به تقویت آن پرداخته شود، سینما و حتی ادبیات کشور ما نیز رشد خواهد کرد.

لزوم حمایت سایر ارگان ها هم از جمله مواردی بود که مدیر کل هنرهای نمایشی در این مصاحبه کوتاه خبری بر لزوم وجود آن تأکید کرد: با توجه به گستردگی شاخه‌های مختلف هنرهای نمایشی و تعداد هنرمندان شریف تئاتر، حمایت از هنرمندان و اجرای تئاتر از عهده وزات‌ ارشاد به تنهایی،‌ خارج است. این امر کمک و حمایت سایر نهادها، ارگان‌ها و وزارت‌خانه‌ها را نیز می‌طلبد که در صورت موافقت با طرح تشکیل «سازمان تئاتر کشور»‌برخی از این موارد حل خواهد شد.

او همچنین از اجرای گروه‌های موفق شهرستان در تهران خبر داد و گفت: تاکنون برخی از این گروه‌های موفق، در تهران و سالن‌های دولتی اجرا رفته و جزو برنامه‌های آینده این اداره کل هم هست.

کدخبر: 973909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟