انسیه شاه‌ حسینی: «دست ناپیدا» بخشی از خاطرات زندگی من است

به گزارش رکنا، «دست ناپیدا» محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد شهید و امور ایثارگران است. فیلم سینمایی دست ناپیدا به کارگردانی انسیه شاه‌ حسینی و تهیه‌کنندگی سید سعید سیدزاده در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

شاه‌ حسینی درباره موضوع این فیلم گفت: در آن سال‌ها به دلیل شرایط جنگ تحمیلی نیرو‌های مردمی هم همراه با ارتش به مناطق جنگی اعزام می‌شدند. به همین دلیل برخی رزمندگان لباس نظامی نداشتند. خیلی از این افراد در روز‌های اول جنگ با شلوار جین و تیشرت می‌جنگیدند. کم کم یک‌سری از خانم‌های منطقه جنوب و کردستان لباس شهدا یا مجروحان و حتی پتو‌ها و ملافه‌ها را جمع می‌کردند و داوطلبانه این لباس‌ها را می‌شستند و تعمیر می‌کردند. قصه فیلم ما داستان همین زنان است که لباس خونین رزمندگان را می‌شستند.

فیلم دست های ناپیدا

او درباره دلیل پرداختن به این موضوع توضیح داد: من در آن زمان خبرنگار بودم و این داستان بخشی از زندگی خودم است. همواره دلم می‌خواست فیلمی در این رابطه بسازم. مقام معظم رهبری هم در چندسال اخیر تاکید داشتند که به این زنان بپردازیم.

این کارگردان تصریح کرد: در فیلم‌هایی که در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است حتی درباره رزمندگان مرد هم ما آن‌طور که باید و شاید در سینما به آن‌ها نپرداخته‌ایم. هرچند که در این میان فیلم‌های ارزشمندی هم وجود دارد، اما اصلا کافی نیستند. حال چه برسد به خانم‌ها که حضورشان در جبهه‌ها محدودتر بود. ساختن اینگونه فیلم‌ها می‌تواند شروع خوبی باشد برای نمایش حضور جهادی این زنان در جبهه‌های نبرد.

این کارگردان درباره دلیل غیبت ۱۰ ساله خود در سینما گفت: من حدود ۱۰ سال فیلمی نداشتم و خیلی‌ها فکر می‌کردند که من در این مدت بیکار بودم. درحالی که من فیلمنامه‌ای نوشتم به نام به کودکان شلیک نکنید و چندسالی نوشتن آن طول کشید. این فیلمنامه درباره حضور آمریکا در عراق است. متاسفانه مسئولان فرهنگی وقت معتقد بودند که این فیلمنامه در اولویت نیست.

شاه‌ حسینی در پایان گفت: امیدوارم در جشنواره فیلم فجر امسال که بهترین یادگار انقلاب ما است و من برایش حرمت قائل هستم شاهد فیلم‌های خوبی در شان مردم عزیز ایران باشیم.

منبع: جوان آنلاین

کدخبر: 970282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟