ایجاد بستر کارآفرینی آموزشی برای معلمان در فضای مجازی

به گزارش رکنا، بیستمین برنامه «صمیمانه» با حضور امیر سیاح مدیر سکوی «آموزا»، مژگان آژیده معاون دفتر پیش‌دبستانی و دبستان آموزش و پرورش، برخی مدیران ساترا و با اجرای رسول مهربانی برگزار شد.

سیاح در ابتدای برنامه با ارایه توضیحی درباره سکوی «آموزا»، گفت: ما یک موسسه فرهنگی_دیجیتالی بودیم که از سال 85 درحال فعالیت هستیم. اولین محصول ما «سیمای همراه» بود البته زمانی که هنوز تلفن‌های همراه اندروید وارد بازار نشده نبودند، پلتفرمی ساخته بودیم به‌نام «پرنیان» که کلیه محتوا و عکس‌ها را دریافت و به‌صورت خودکار کتاب‌هایی را تولید می‌کرد.

آژیده در خصوص فعالیت سکوهای آموزشی در فضای مجازی گفت: اهمیت شناخت مخاطب بر همه ما روشن است؛ بر همین اساس باید دید هر سکو که به تولید محتوا می‌پردازد، چطور مخاطب خود را انتخاب می‌کند و چه سازکاری در این زمینه دارد، همچنین مخاطبانی که به سکوها مراجعه می‌کنند چه میزان از محتوای ارائه شده بهره‌مند می‌شوند.

مدیر سکوی «آموزا» در پاسخ به سوال آژیده توضیح داد: در چشم‌اندازی که برای «آموزا» درنظر گرفتیم این بود که همه بتوانند محتوای خود را در سکو قرار دهند و کاربران هم بتوانند طبق نیاز خود از آن استفاده کنند؛ به‌عنوان مثال ممکن است کاربری در پلتفرم ما به‌دنبال موضوعات مربوط به معماری باشد که با مراجعه به بخش «مهراز» در سکوی آموزا می‌تواند به محتوای مورد علاقه خود دسترسی پیدا کند.

وی افزود: آموزا خدمات بی‌شماری به کاربران خود ارایه می‌کند. در همین جا از کلیه اساتید و معلمانی که صاحب محتوا هستند دعوت می‌کنم تا با کمترین هزینه، بستر مخصوص به‌خود را در «آموزا» داشته باشند و محتوای خود را ارائه دهند. این امکان حتی می‌تواند به‌عنوان یک فرصت کارآفرینی و حتی شغل دوم در اختیار فعالان این حوزه قرار بگیرد.

معاون دفتر پیش‌دبستانی و دبستان آموزش و پرورش در پایان برنامه خاطرنشان کرد: ما نیز باتوجه به شرایط مخاطبان‌مان، سند تحول آموزش و پرورش را داریم که به ما می‌گوید در چه زمینه‌هایی با چه اقداماتی برنامه‌ریزی کنیم. پلتفرم «شاد» آموزش و پرورش دقیقا بر مبنای سند تحول مذکور پا گرفته و گسترش پیدا کرده است و به لطف خدا تاکنون اثرات مثبت زیادی را هم در سطح آموزش و برای جامعه به‌همراه داشته است.

کدخبر: 967641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟