شناساندن موسیقی اصیل ایرانی، هدف «تور کنسرت خراباتیان شمس»

به گزارش خبرنگار رکنا، داود آزاد، خواننده و آهنگ ساز، در نشست خبری تور کنسرت خراباتیان شمس که همزمان با بزرگداشت شمس تبریزی در تجارتخانه هاشمی مهر تبریز برگزار شد هدف از برگزاری تور کنسرت خراباتیان شمس، در شهرستان های کوچک را شناساندن موسیقی اصیل ایرانی و فرهنگ سازی و آشنایی جوانان با موسیقی اصیل و سنتی ایرانی عنوان کرد و گفت: موسیقی سنتی ایرانی دارای پشتوانه فکری است و به عنوان موسیقی جدی خوانده می شود.

وی ادامه داد: تمام سعی ما در اجرای این موسیقی ها، جذب جوانان و نوجوانان است.

آزاد با بیان اینکه ۱۵ درصد اجرا به موسیقی آذربایجانی اختصاص داده خواهد شد ادامه داد: در حدود دو یا سه قطعه به زبان آذری و مابقی موسیقی به زبان فارسی اجرا خواهد شد و نیز از اشعار مولانا، حافظ و... شاعران به نام دیگر استفاده خواهیم کرد که مطمئن هستیم دارای تاثیرگذاری بیشتری خواهد بود.

هدف برگزاری کنسرت، فرهنگ سازی در منطقه

حامد علیپور، سرپرست گروه، نیز در ادامه این نشست، هدف از برگزاری این تور را فرهنگ سازی در منطقه عنوان کرد و گفت: تور کنسرت خراباتیان شمس، سومین تور کنسرت است و در بعضی شهرستان ها مانند شبستر و بستان آباد هم اولین کنسرت سنتی این گروه بود.

وی افزود: تلاش ما این است که بتوانیم گروه همدلی را دور هم جمع نماییم و با سبق و سیاق موسیقی سنتی، کنسرت های خوبی برگزار نماییم.

علیپور با بیان اینکه اولین کنسرت به مناسبت بزرگداشت شمس تبریزی روز جمعه، ۷ مهر در هتل امام رضای شهرستان خوی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: استارت فروش بلیت در شهرستان های اهر، شبستر، مراغه، مهر و تبریز زده شده است و  ۱۳ مهر ماه در شهرستان اهر، ۱۲ مهر ماه در شهرستان شبستر، ۱۴ مهر ماه در شهرستان مراغه و ۲۸ مهر ماه در شهرستان زنجان برگزار خواهد شد؛ در ادامه برگزاری این تور، ۱۱ آبان ماه در هتل پتروشیمی تبریز تور کنسرت برگزار خواهد شد. امیدواریم در آذرماه نیز بتوانیم قونیه نیز در آذرماه اجرا داشته باشیم

خبرنگار: فاطمه قلی پور گنجه لو

 

کدخبر: 932054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟