نشست کتابخوانی کتاب "مواجهه با کوه یخ در اتاق شماره۴"

به گزارش رکنا، ناشر کتاب "مواجهه با کوه یخ در اتاق شماره۴" که به چاپ سوم رسیده، انتشارات نشر علم است. کتاب درباره اعضای یک گروه روان‌درمانی تحلیلی است. هریک از این اعضا روایت خود را از روند بهبود و درمان مشکلات روحی بیان می‌کنند. نشست کتابخوانی کتاب "مواجهه با کوه یخ در اتاق شماره۴" نوشته سین زمانیان در کافه کتاب بوک زون برگزار شد. این مراسم روز ۲۲ مردادماه ساعت ۶:۱۵ اجرا شد. در این مراسم بخش‌هایی از کتاب توسط راوی مراسم خوانده شد. سپس به پرسش‌های مهمانان پاسخ داده شد.

این کتاب مجموعه روایت‌های از تجارب از اعضای یک گروه درمانی تحلیلی است که طی چندین سال در این گروه تحت درمان بودند. ۱۴ مراجعه کننده که به یک روان درمانگر مراجعه کرده‌اند، روایت درمان خود را در این کتاب نوشته‌اند.

انگیزه تدوین و نگارش این کتاب به این دلیل بود که درمانگر و اعضای گروه و مراجعه کنندگان تصمیم گرفتند رویکردی که منجر به درمان بیماران شده است را به عموم مردم معرفی کنند. به ویژه آن‌که رویکرد تحلیلی در روانکاوی بسیار پیچیده و دشوار بوده و به ندرت استفاده می‌شود.

یکی از دلایلی که این کتاب منتشر شد، آسیب‌هایی است که در حوزه مشاوره و رواندرمانگری در کشور وجود دارد. آموزه‌های اشتباه در شبکه‌های اجتماعی و روانشناسی زرد از دیگر دلایل بود. تمایز و تفاوت رواندرمانگری علمی با روش‌های اشتباه و یا رواندرمانگری با ابزارها و شیوه‌های متفاوت در آن بیان شد.

کدخبر: 919350 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟