در تلویزیون ممنوع‌التصویر هستم/ محدودیت‌های صداوسیما اذیت‌کننده بود

به گزارش رکنا ، ابوطالب حسینی که مدتی است در تلویزیون حضوری ندارد و بیش‌تر در صفحات اجتماعی شخصی‌اش فعالیت می‌کند، اخیرا با برنامه طنز-ورزشی آنساید در یک پلتفرم اینترنتی به اجرای زنده بازگشته است.

از تجربه اجرا در برنامه آنساید بگویید.

برای من حضور در این برنامه تجربه جذابی است. من پیش از این هم با تیم آپارات اسپورت همکاری داشتم و تیم و همکاری با آن‌ها را دوست دارم و حس می‌کنم که اتفاقات خوبی برای این برنامه می‌افتد. ما پخش زنده برنامه آنساید را سه شنبه‌ها یک هفته در میان داریم و نکته مثبت برنامه این است که فقط به فوتبال نمی‌پردازیم. هر قسمت یک پرونده ویژه داریم که با زبان طنز به آن می‌پردازیم. کارشناسان و مهمانان خوب و متخصصی در برنامه صحبت می‌کنند و به طور کلی برنامه را به گونه‌ای پیش می‌بریم که حتی اگر مخاطب‌مان ورزشی هم نباشد از برنامه خوشش بیاید. در حال حاضر، آنساید نوپاست و باید از آن مراقبت کنیم اما دلم روشن است که برنامه پرمخاطب و خوبی بشود.

آنساید چه تفاوتی با برنامه‌های دیگری دارد که به زبان طنز به حوزه ورزش می‌پردازند؟

این یک برنامه زنده‌ست و پخش زنده به ارتباط راحت‌تر و بهتر با مخاطب منجر می‌شود. من نمونه طنز ورزشی زنده ندیده‌ام و یا خیلی کم بوده است؛ آن هم به‌خاطر سختی‌هایی است که برنامه زنده دارد. از طرفی هم ما در برنامه، مهمان و کارشناس داریم که هر قسمت درباره یک بخش خاص، تخصصی‌تر صحبت می‌کنیم که این‌ها وجه تمایز برنامه آنساید است.

چه بازخوردهایی از مخاطبان دریافت کرده‌اید؟

تا الان سه برنامه اجرا کرده‌ایم و بازخوردهای خوبی از مردم گرفته‌ایم اما می‌دانیم که باید بهتر و کامل‌تر شویم چون این تیم و این برنامه، پتانسیل خیلی خوبی برای بی‌نقص بودن دارد. کامنت‌های مختلفی از مردم می‌گیریم که برخی آن‌قدر جزئی است که ما را خوشحال می‌کند که مخاطبان با این میزان از دقت، برنامه را تماشا می‌کنند و پیشنهادات و انتقادهای خوب و ریزبینانه‌ای دارند.

اجرای برنامه زنده در تلویزیون با پلتفرم خصوصی چه تفاوت‌هایی دارد؟

به طور کلی تجربه اجرای زنده بسیار جذاب و در عین حال عجیب و ترسناک است. من با تلویزیون کارم را شروع کردم و برنامه‌های خندوانه و از شنبه و فوتبال ۱۲۰ را در این مدیوم تجربه کردم. آن‌موقع تلویزیون برنامه‌های خوبی داشت و پلتفرم‌های خصوصی به این شکل پا نگرفته بودند و ما فکر نمی‌کردیم که بتوانیم مشابه برنامه‌های تلویزیون را در شبکه‌های خصوصی داشته باشیم.

در تلویزیون، برخی سخت‌گیری‌ها در متن و ظاهر مجری و این‌ها وجود دارد که اذیت‌کننده است. زمان پخش برنامه «از شنبه» بعد از هر برنامه، اخطارهای درجه یک و دو به سمت ما می‌آمد چون تازه کار در این فضا را شروع کرده بودیم و خیلی چارچوب‌های تلویزیون را نمی‌دانستیم. مثلا ما در برنامه در مورد ۲ گیگ اینترنت رایگان که در تلویزیون هم درموردش صحبت شده بود و حتی در اخبار هم پخش شده بود، صحبت کردیم اما اخطار گرفتیم!

درحالی که در پلتفرم‌های خصوصی، این ممیزی‌های عجیب و غریب و بعضا سلیقه‌ای وجود ندارد و باعث می‌شود که مجری راحت با مخاطب ارتباط برقرار کند و آن لایه و فیلتر میانی، برداشته شود. در واقع در شبکه‌های خصوصی تو با مخاطبت راحت‌تر هستی و خب مخاطب بهتر قضاوت می‌کند که این برنامه و مجری خوب است یا نه.

تصمیم به همکاری مجدد با تلویزیون دارید؟

من فعلا در تلویزیون ممنوع‌التصویرم و نمی‌توانم بگویم برمی‌گردم یا نه. اما به طور کلی تلویزیون مدیران و سیاست‌های خاص خودش را دارد و پلتفرم‌ها هم به همین شکل. من هر دو فضا را تجربه کرده‌ام. در تلویزیون به دلیل وجود محدودیت‌های زیاد هنرمند و برنامه‌ساز نمی‌تواند به‌خوبی توانایی‌اش را ارائه دهد و برخی ترجیح می‌دهند در فضای خصوصی کار کنند. من کارم را دوست دارم و دلم می‌خواد در همه فضاها کار کنم اما اگر جایی دست من را ببندد خب انتخاب می‌کنم که در یک فضای دیگر به ادامه فعالیت بپردازم.

مخاطب شما ابوطالب حسینی را بیشتر در قامت مجری دوست دارد یا استندآپ کمدین؟

این‌که در چه قالبی باشد مهم نیست. من در این سال‌ها هر کاری انجام داده‌ام یک طرفش ورزش بوده و یک سمتش کمدی. از «ویدیو چک» و «فوتبال ۱۲۰» و «از شنبه» همه یک روی ورزشی و یک روی کمدی داشته‌اند و هر دو فضا را دوست دارم.

با توجه به تجربه دو فضای ورزشی و کمدی انتخاب‌تان برای ادامه راه کدام حوزه است؟

برای من خیلی تفکیک‌پذیر نیست. زیرا اگر بخواهم یک برنامه ورزشی را هم اجرا کنم نمی‌توانم با یک بیت از حافظ شروع کنم. شاید مجری‌گری را حتی بلد هم نباشم. فقط سعی می‌کنم با مخاطبان راحت باشم چه در استندآپ چه اجرا. اما تکنیک‌های اصولی اجرا را بلد نیستم و احتمالا پر از ایراد هستم، بنابراین هیچ‌وقت سمت اجرای برنامه جدی نخواهم رفت.

به بازیگری هم فکر می‌کنید؟

به‌نظرم باید به همه چیز فکر کرد. من در فیلم چشم و گوش بسته هم به عنوان نویسنده پیشنهاد داشتم و هم یک نقش به من پیشنهاد شد که به دلایلی انجام نشد اما نه خودم را محدود می‌کنم که اصلا پیشنهادی نداشته باشم و نه برنامه‌ای دارم که بخواهم حتما تا ۲ سال آینده بازی کنم! به نظرم در کشور ما اگر بتوانی تا هفته آینده را برنامه‌ریزی کنی، حالت ایده‌آلی را پشت سر گذاشته‌ای.

وجود شبکه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف، مثل فعالیت آپارات اسپورت در حوزه ورزش چه مزایایی دارد؟

این‌که شبکه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم بسیار خوب است. یادم می‌آید که قبلا برای تماشای اخبار ورزشی هر کجا که بودیم باید تا ساعت یک و ربع خودمان را به خانه می‌رساندیم و اگر آن بخش خبر را ازدست می‌دادیم باید تا ۱۸:۴۵ منتظر می‌ماندیم. دو بازی فوتبال هم آخر شب‌ها در گزارش ورزشی پخش می‌شد. بعد از آن که شبکه ورزش آمد، این برنامه‌ها بیشتر شد. فضای مجازی و رسانه‌های تخصصی آنلاین هم این فضا را بهتر و پرمخاطب‌تر کردند. با توجه به علاقه مردم به حوزه ورزشی، خیلی خوب است که شبکه‌های مختلف و پلتفرم‌های خصوصی به این حوزه بپردازند و کنار پخش زنده، برنامه‌سازی هم انجام دهند که اتفاق بسیار خوبی است.

 

کدخبر: 910177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟