مرجعیت ساترا در حوزه صوت‌و تصویر فراگیر یک موضوع قطعی است

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی ( ساترا )، دکتر رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی و رییس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با نشریه کد گفت: دولت و صدا و سیما برای تقویت تنظیم گری صوت و تصویر فراگیر و نمایش خانگی و نظارت و حمایت در این حوزه، همگرایی خوبی دارند‌ و لازم است توجه داشته باشیم تحقق وضعیت مطلوب در حوزه تنظیم گری نیازمند سعه‌صدر و صبر و تحمل است و این کار به گفت‌وگو و تعامل با بخش خصوصی نیاز دارد.

جلیلی تأکید کرد: ما دو نهاد تنظیم‌گر اصلی در حوزه محتوایی فضای مجازی داریم که ساترا و وزارت ارشاد برای تنظیم گری بهتر با هم تقسیم کاری داشتند. هر دو سازمان حاکمیتی هستند و وظیفه تنظیم‌گری دارند.

وی افزود: اکثر صاحبان سکوها تنظیم‌گری را قبول دارند و به فرایند اخذ مجوز تولید و نشر محتوا احترام می‌گذارند. عدول از قانون برای همه بد است و هیچ‌کس حق ندارد از قانون عدول کند. اگر قانون اشکالی دارد باید سراغ مراجعی برویم که قانون را تصویب و اصلاح می‌کنند.

جلیلی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم از سکوهای داخلی در برابر سکوهای بین‌المللی حمایت کنیم و باید این چنین باشد، این امر نیاز به همگرایی و سعه‌صدر و تلاش مشترک در ارتقای تولید و نشر محتوای فاخر متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی دارد.

 این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در پایان خاطرنشان کرد: مرجعیت ساترا در حوزه صوت و تصویر فراگیر یک موضوع قطعی است و همه در سطح حاکمیت و قانون‌گذاری این مسئله را قبول دارند. تنها نکته‌ای که می‌ماند اختلاف‌نظر در تعریف صوت و تصویر فراگیر است. تعریف مرزهای صوت و تصویر فراگیر یک موضوع کارشناسی است که آن را هم مرکز ملی فضای مجازی باید در سطح کارشناسی حل و فصل کند.

کدخبر: 901701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟