نمایندگان «رصتا» در 2 شورای «سواد فضای مجازی» و «رتبه‌بندی رسانه‌ها» معرفی شدند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، در پنجمین جلسه رسمی این شورا، نمایندگان مجمع «رصتا» در شوراهای «سواد فضای مجازی» و «ارزیابی و رتبه‌بندی رسانه‌ها» مشخص شدند.

در نشست اخیر شورای راهبری مجمع «رصتا» مهناز مظاهری مدیر رسانه «تابان تی‌وی» به‌عنوان نماینده مجمع رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر ایران در شورای سواد فضای مجازی ساترا و سامان مرادحسینی مدیر رسانه‌ روستا تی‌وی به‌عنوان نماینده مجمع «رصتا» در شورای ارزیابی و رتبه‌بندی رسانه‌ها ساترا انتخاب شدند.

بر اساس دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی مصوب کمیسیون عالی ارتقای محتوای شورای عالی فضای مجازی، تمام رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر باید نسبت به آگاه‌سازی کاربران نسبت به حقوق، مسئولیت‌ها و پیامدهای استفاده از خدمات و محتوای فضای مجازی و جرائم مرتبط، اطلاع‌رسانی شیوه استفاده صحیح از خدمات و محتوای ارائه شده و رده‌بندی سنی آنها، اطلاع‌رسانی به اولیاء و مربیان در خصوص نحوه نظارت بر کودکان و نوجوانان مراقبت از ایشان در هنگام استفاده از خدمات و محتوای فضای مجازی، اطلاع‌رسانی و اخذ مجوز از کاربران در خصوص دسترسی‌های کارافزارها و سکوها به ابزارها، داده‌های شخصی کاربران و موقعیت مکانی آنان، تدوین و انتشار منشور اخلاق حرفه‌ای و ایجاد امکان ثبت و پیگیری شکایات و انتقادات کاربران اقدام کنند.

پیشتر لیلا آمره، امیرحسین حیدری، امیر رضاخانیان و مهران ده‌نمکی به‌ ترتیب به عنوان نمایندگان مجمع رصتا در شوراهای تدوین مقررات، صدور مجوز انتشار، ممیزی بعد از انتشار، نمایشگاه و جشنواره «رصتا» از سوی شورای راهبری «رصتا» به سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی معرفی شده بودند.

اعضای شورای راهبری «رصتا» طی انتخاباتی با حضور رئیس و مدیران ساترا و نماینده سازمان بازرسی کل کشور و با مشارکت سکوی‌های دارای مجوز که اسامی آنها در وبگاه ساترا نمایش داده شده است تعیین شدند.

هدف از شکل‌گیری این شورا مشارکت مؤثر فعالان صنعت در فرآیندهای تنظیم‌گری و ساماندهی امور مربوط به خدمات رسانه‌ای صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی است.

کدخبر: 900801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟