موزه گنجینه بابل میزبان «هومهر» می‌شود

به گزارش رکنا، نمایشگاه گروهی نقاشی «هومِهر» با مجموعه آثاری از شیلا خوش اقبال و فرشته زیبایی، ساعت ۹ صبح روز دوشنبه، ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱ با حضور پدیدآورندگان آثار در موزه گنجینه بابل افتتاح می‌شود.

شیلا خوش اقبال بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته هنرهای تجسمی گرایش نقاشی دانشگاه نیما شهر محمودآباد است که از ۱۰ سالگی در رشته نقاشی به فعالیت مشغول است و تاکنون، در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی فراوانی شرکت داشته است.

نمایشگاه گروهی نقاشی

فرشته زیبایی کارشناس و مدرس حوزه هنرهای تجسمی و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته هنرهای تجسمی گرایش نقاشی دانشگاه نیما شهر محمودآباد است و سابقه شرکت در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی متعددی را در کارنامه دارد.

لازم به ذکر است؛ بخش عمده فعالیت فرشته زیبایی در حوزه نقاشی در سبک دکوراتیو دسته‌بندی می‌شود.

یادداشت شیلا خوش اقبال

شیلا خوش اقبال در یادداشت کوتاهی به مناسبت برپایی «هومر» چنین نوشته است:

«در دانشگاه آموختم افکارم را به راحتی و بدون در نظر گرفتن بایدها و نبایدها روی بوم بکشم، پس سبک سورئالیسم را انتخاب کردم و تا امروز، همچنان مشتاقانه سوژه‌هایم را با پیامهای خاص خودشان روی کاغذ یا بوم می‌آورم.»

شیلا خوش اقبال

«همیشه سعی کردم به کمک رنگ ها و رقص انگشتانم روی کاغذ و بوم افکارم را به نمایش بگذارم. فکر می‌کنم هدف از خلقت من یادآوری دنیای واقعی و رنگی به انسانها بوده است؛ تا شاید روزی، جایی، یک نفر نقاشی‌هایم را با دل ببیند و پیامم را به گوش ردم خاکستری جهان امروز برساند. گاهی فکر می‌کنم کاش می‌توانستم این کاغذها و بوم‌ها را به پای کفتران ببندم تا آن‌ها را به مقصدی نامعلوم ببرند. شاید دلیل جوانه زدن تفکری بشوم و همین برای من کافی ست.»

زمان و مکان بازدید

گفتنی است؛ علاقه مندان به هنرهای تجسمی می‌توانند در روزهای دوشنبه، ۲۰ تا چهارشنبه، ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ به مدت سه روز از ساعت ۹ الی ۱۲ و همچنین، از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور در موزه گنجینه بابل به تماشای آثار این دو هنرمند جوان بپردازند.

مخاطبان برای تماشای ۴۵ تابلوهای نقاشی و ۵ تابلو_سنگ حجمی ارائه شده در نمایشگاه گروهی نقاشی «هومهر» می‌توانند به موزه گنجینه بابل واقع در شهر بابل، خیابان مدرس مراجعه کنند.

کدخبر: 802419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟