رمان معمایی جنایی «تابان، برج استخوان» منتشر شد

به‌ گزارش رکنا، پرونده‌ جدید باستان‌شناس معروف در قالب جلد دوم مجموعه‌ تابان با نام «تابان، برج استخوان» منتشر شد.

جدیدترین اثر شیوا مقانلو رمانی است معمایی و ماجرایی.

این رمان به‌نوعی ادامه‌ای بر رمان «اسرار عمارت تابان» است. این‌بار تابان به یزد سفر می‌کند تا پرونده‌ای دیگر را حل کند.

خلاصه کتاب

تابان رودکی؛ باستان‌شناسی که مخاطبان «اسرار عمارت تابان» او را به یاد دارند از طرف دوست قدیمی خود، شادی به یزد دعوت می‌شود تا در مورد مرگ مشکوک پسرخاله‌ جوان او تحقیق کند، چون شادی باور ندارد که مرگ کاوه از سوءمصرف مواد بوده. تابان با پذیرفتن خواهش دوستش، وارد مارپیچی از اسرار پنهانی و رازهای سربه‌مهر مخوف می‌شود که همگی در وقایع تاریخی و باستانی این منطقه ریشه دارند. به رغم هوش و دانش باستان‌شناسی و معماری تابان، کشف این اسرار کار راحتی نیست و او را دچار مخاطراتی می‌کند؛ به‌خصوص که باید با عشق قدیمی خود نیز که اینک زندگی دیگری دارد، روبرو شود.

آیا تابان می‌تواند لایه‌های خاک فراموشی و دروغ و عشق را کنار بزند و خودش و دیگران را با حقیقت محض و هولناک روبرو کند؟

در این رمان هم همچون «اسرار عمارت تابان» مخاطب با رازها و معماهای متعددی مواجه می‌شود که باید کلید حل آن‌ها را در گذشته‌های دور جست و در هر صفحه مخاطب را با غافلگیری جدیدی مواجه می‌کند.

«تابان، برج استخوان» ادامه‌ی رمان معمایی/ جنایی «اسرار عمارت تابان» است اما داستانشان ربطی به هم ندارد و فقط شخصیت اصلی شان مشترک است. این چندگانه ادامه دارد و در جلدهای بعدی تابان برای پژوهش‌هایی دیگر به سایر نقاط اسرارآمیز ایران سفر می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «آدم هیچ‌وقت روی صورت خودش متوجه گذر زمان نمی‌شود. آینه‌ها اهل مدارا هستند و فرسودگی‌ات را ذره‌ذره و آرام نشانت می‌دهند، طوری که خودت هم نمی‌فهمی هر روز با روز قبلت چقدر فرق کرده‌ای. وقتی هر روز به آینه نگاه می‌کنی، برای هر چروک و افتادگی صورت و بدنت بهانه‌ی خوبی داری. اما اگر مدت‌ها به آینه نگاه نکنی و بعد یک‌باره خودت را ببینی، حتما از ناباوری و وحشت و اندوه دق می‌کنی. همین، درمورد چهره‌ی دیگران هم صادق است. ضربه‌ی بدی می‌خوری وقتی کسی را که تمام اجزای صورتش را از بر بوده‌ای، بعد از سال‌ها دوباره می‌بینی.»

«تابان، برج استخوان» با ۳۵۲ صفحه و قیمت پشت جلد ۱۴۰۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

کدخبر: 797420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟