برگزاری جشنواره فرهنگی هنری شهید چمران

به گزارش رکنا، مدیر بنیاد شهید چمران گفت: مصطفی چمران و قاسم سلیمانی الگوهایی کامل برای نسل جوان محسوب می‌شوند که برای شناشاندن کامل آنها باید کارهای زیادی انجام بدهیم.

مهدی چمران که در یک نشست خبری در آستانه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در محل این بنیاد سخن می‌گفت، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری شهید چمران در حوزه شعر، داستان‌نویسی و صنایع فرهنگی برگزار می‌شود و اختتامیه جشنواره در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد. پنجشنبه دوم تیر نیز در بهشت زهرا (س) ایستگاه صلواتی با یاد شهید چمران برپا خواهد شد. همچنین در شهرستان‌ها به ویژه در دانشگاه‌های یزد، البرز و مشهد برنامه‌هایی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزار نشدن برنامه گرامیداشت شهید چمران به دلیل شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته گفت:  برنامه محدودی در خانه موزه شهید چمران برگزار کردیم و امسال همین برنامه را برای نیروهای ستاد جنگ‌های نامنظم در همین موزه برگزار خواهیم کرد.

به گفته وی، دوشنبه ۳۰ خرداد برنامه‌ای در دانشگاه‌ دفاع ملی و سازمان صنایع دفاع و برنامه اصلی نیز همان روز در تالار وزارت کشور برگزار خواهد شد. البته بر اساس روال گذشته در دهلاویه دعای کمیل برگزار شد و امام جمعه اهواز سخنرانی کرد. برای روز سه شنبه در وزارت دفاع، روز چهارشنبه در مجلس و بعد از نماز مغرب و عشا در خانه موزه شهید چمران برنامه‌ای برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: این بنیاد بودجه دولتی ندارد و در حد خرید کاغذ برای چاپ کتابا کمک مالی پذیرفته شده است. حتی از حقوق دانشگاهی خودم برای اداره بنیاد موسسه خرج کرده‌ام. بدمان نمی‌آید بنیاد در بودجه دولتی دیده شود چون می‌توانیم پژوهش‌ها و تحقیقات خوبی ارائه بدهیم.

کدخبر: 794102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟