معرفی کتاب / اختراع قوم یهود + فیلم
حجم ویدیو: 5.87M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52

کتاب اختراع قوم یهود کتابی‌ست که کتاب‌های تاریخ را با موشکافی بررسی می‌کند، و نشان می‌دهد که چگونه مفاهیم مختلف توسط اندیشه‌های متفاوت به وجود می‌آیند، تغییر شکل می‌دهند یا تثبیت و نفی می‌شوند.

به گزارش رکنا ، نکته‌ جذاب در این میان آن مفاهیمی‌ است که در تاریخ شفاهی وجود دارند اما اساس منطقی یا شواهد مکفی ندارند. اینجاست که می‌فهمیم چرا کلمات تا کنون این همه قدرت داشته‌اند.

تاریخ نویسان برای به حضور رساندن معتقداتی که چندان با واقعیت نسبت ندارند دست به پر کردن خلاء‌های روایی تاریخ می‌زنند، هر کدام نسبت به اعتقاد شخصی‌شان شواهد متفاوتی را پیدا می‌کنند و با استدلال‌های انتزاعی تبدیل‌شان می‌کنند به یک روایت منسجم، یا حتی بر سر یک شاهدِ روایی اختلاف نظر می‌کنند و روایت‌های متفاوتی ارائه می‌کنند.

کتاب اختراع قوم یهود گذشته از این‌که یک اثر علمی تاریخی‌ست و از این منظر برای تاریخ دوستان پر از نکات آموختنی‌ست، به خاطر شیوه‌اش در کنکاش متون تاریخی یک اثر پژوهشی پربار است درباره‌ی شیوه‌های تاریخ‌نویسی و تأثیر این شیوه‌ها بر شکل‌گیری تمدن انسانی.

برای کسانی که پل ریکور را دنبال می‌کنند کتاب اختراع قوم یهود یک مصداق به شدت بارز و مستدل است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟