کتاب «اثر مرکب» درباره چیست؟

به گزارش رکنا ، کتاب اثر مرکب و موضوع و هدف آن به شکلی است که همه ی افراد یک جامعه مانند کارمند، کارآفرین، پیر، جوان و هر شخصی در هر سن و حرفه ای با توجه به اهدافش می تواند این کتاب را مطالعه کند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کتابچین، نویسنده در کتاب اثر مرکب می کوشد که موفقیت و راه های مختلف رسیدن به آن را بازگو کند، حتی خود نویسنده یعنی دارن هاردی در مقدمه ی کتاب می آورد که مهم نیست که چه چیزی را یاد می گیرید یا از چه تکنیک و استراتژی بهره می برید، موفقیت در نتیجه اثر مرکب به وجود می آید.

در این کتاب با مثال های جالبی مواجه می شوید که تاثیر تصمیم های مناسب، به وجود می آیند. اثر مرکب در مجموع، اثری رهنما و مناسب برای همه ی افراد به خصوص کسانی است که اهداف بزرگی را در سر می پرورانند.

دارن هاردی کیست؟

دارن هاردی نویسنده، مشاور و سخنران موفق آمریکایی است. باید به این موضوع اشاره کرد، او که نویسنده ی کتاب اثر مرکب است و در آن از راه و روش های موفقیت سخن می گوید خود نیز شخصی بسیار مشهور است. هاردی نویسنده ی نسخه های پر فروش روزنامه ی نیویورک تایمز است.

هاردی تجارت خود را در هجده سالگی شروع کرد و ناشر مجله و مدیای موفقیت شد. از آثار موفق او می توان به اثر مرکب که در سال ۲۰۱۰ نوشت و اولین کتاب او بود اشاره کرد. همچنین در سال ۲۰۱۵ اثری دیگر به نام ترن هوایی کارآفرینی را نوشت که به مسئله ی چالش های کسب و کار برای کارآفرینان پرداخته است.

چشم انداز کتاب اثر مرکب

قبل از هر حرفی به یکی از مثالهای جالب توجه در کتاب که دید شما را هنگام خواندن کتاب بازتر می کند، نگاهی بیندازید:

سه نفر تصمیماتی برای گذراندن زندگی روزمره ی خود می گیرند:

. نفر اولی تصمیم به خریدن تلویزیون و گذراندن وقت خود با دوستانش می گیرد.

. نفر بعدی تصمیم می گیرد ایام خود را به بیهودگی تلف کند و دست به هیچ کاری نزند.

. نفر سوم اما تصمیم می گیرد هر روز کمی کتاب بخواند ورزش کند و رژیم غذایی بگیرد.

شاید در مراحل اول مثلا چند ماهی تغییر چندانی در زندگی آن ها حاصل نشود مانند تفکری که بعضی از افراد در اول تصمیم گیری های خود برای اهدافشان دارند، ولی در طولانی مدت مثلا یک سال تغییرات زیادی را بر زندگی آن ها مشاهده می کنیم.

در این مثال تاثیر برنامه ریزی و تصمیم گیری درست را در زندگی نویسنده به طور واضح بیان کرده است.

هاردی در اکثر کتاب های خود از کلیدهای موفقیت، برنامه ریزی و تصمیم های درست با گام هایی محکم با مخاطبین خود سخن می گوید، در این کتاب نیز او به این گونه عمل کرده با این تفاوت که این کتاب اثریست برای عموم جامعه، هر کسی که هدفی دارد و یا برای انجام کار یا برنامه ریزی مردد است می تواند از این کتاب بهره ببرد و بسته به هدف یا نوع کاری که می خواهد انجام دهد از جملات این کتاب برای زندگی و کار خود برداشت کند.

از نکات دیگری که از ویژگی های این کتاب است این است که اثر مرکب کتابی بی مقدمه و بی حاشیه است. این کتاب که مانند دیگر کتب انگیزشی از انگیزه و قدرت درونی، تلاش و امید صحبت می کند، اما تاثیرگذاری دیگر آن از این جهت است که تحولی در خواننده ی کتاب به وجود می آورد و می تواند به کلی زاویه ی دید او را نسبت به زندگی، موفقیت، کار و تلاش تغییر دهد و پیشنهادات کاربردی و عملی را برای مخاطب پیش می کشد و همین مسائل است که خواننده را از ابتدا تا انتهای کتاب با خود همراه می کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟