نعیمه نظام دوست: پراید چطور 90 میلیون شد؟ / کرونا مرا آشپز کرد

نعیمه نظام دوست در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر رکنا، با تاکید بر اینکه دوماه در قرنطینه بودم و الان سرکار هستم و آنهم برای اینکه برنامه برای کودکان است و در بحران شیوع کرونا کودکان بیشترین آسیب را دیدند گفت : کرونا به روحیه کودکان ضربه زد زیرا موجب بسته شدن مهدکودک ها و مدرسه ها شد و این یعنی این کودکان از دوستان و همکلاسی های خود دور ماندند .برای همین ما باید به کمک روحیه کودکان می شتافتیم و مشغول ضبط برنامه برای کودکان شدیم.

عاشق بچه ها هستم

وی با بیان اینکه عاشق کودک و کار برای کودکان هستم ادامه داد : در این روزهای کرونایی بخاطر همین عشق خواستم برای بهتر شدن حال کودکان همراه باشم چون می دانم که چقدر از نظر روحیه در این روزهای بحران کرونا به ذهن و روحشان سخت گذشته است.

این بازیگر تلویزیون و سینما  در ادامه افزود: در برنامه ای که این روزها برای کودکان در حال ساخت هستیم دوره پساکرونا را به تصویر می کشیم. چون تکرار اسم این ویروس باعث شده کودکان بترسند و دچار اضطراب شوند دوره پساکرونا را به نمایش گذاشتیم و به ویروس کرونا هم اشاره های کوتاهی خواهیم داشت.

ضبط برنامه در شرایط سخت کرونایی

وی در مورد اینکه هنگام ضبط برنامه چگونه شرایط فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند بیان داشت :  تب سنجی و ضدعفونی می شویم اما به عنوان بازیگر در صحنه نمی توانم با بازیگر دیگر فاصله 1متری داشته باشم و کار به نوعی است که در برخی سکانس ها باید درکنار بازیگر دیگر بنشینم. با استرس فراوان هرروز سرکار می روم و تنها به علت اینکه این برنامه تک لوکیشن و برای کودکان است پذیرفتم تا در آن حضور داشته باشم.

پراید چطور 90 میلیون شد

نظام دوست در ادامه از شرایط  اقتصادی و آسیب های اجتماعی که این روزها بر وضعیت جامعه سایه انداخته چنین گفت :  روزها شرایط سخت  شده است.چطور پراید 90میلیون می شود. این تورم از کجا می آید؟ به هر اندازه که بحران کرونا  ادامه پیدا کند شرایط اقتصادی مردم نیز ناگوارتر می شود و زندگی مردم را ویران می کند. باید فکری به حال  شرایط اقتصادی  مردم شود بخصوص که کرونا در این مدت اوضاع اقتصادی همه اقشار جامعه را دگرگون در مسیر افت و بحران قرار داد .جوانی که مدت طولانی مغازه اش بسته است و یا رستورانی که تمام کارکنانش بیکارشدند این افراد باید چگونه زندگی کنند؟ نمی توان به مردم گفت در این شرایط سخت معیشتی در خانه بمانید.

حواسمان به هم باشد

نعیمه نظام دوست با تاکید بر اینکه باید به هم کمک کنیم افزود :باید یادبگیریم در شرایط بحرانی کرونایی چگونه  زندگی کنیم و چگونه می توانیم به همدیگر کمک کنیم.  این مشکل جهانی است و وضع اقتصادی تمام دنیا بهم ریخته است. امیدوارم به گونه ای باشد که این تورم ها کاهش یابد و وضع مردم ما را از این که هست بدتر نکند.

غذا گرفتن  از رستوران تعطیل شد

این بازیگر از فعالیت های خود در دوران قرنطینه در خانه ماندن اینگونه گفت: در دوماهی که قرنطینه بودم حسابی آشپز شدم . قبلا یک روز در میان از رستوران های مختلف غذا سفارش می دادم ولی در مدت کرونا و قرنطینه در خانه آشپزی کردم و کلی در پخت و پز پیشرفت کردم .

همدلی هایمان زیبا بود

این بازیگر تلویزیون در ادامه اشاره ای به همدلی های مردمی در این روزها داشت بیان داشت: در فضای مجازی از مردم چیزهای خوبی می بینم. مردم مشغول کمک رسانی و توزیع غذا برای افراد نیازمند، توزیع اقلام بهداشتی و.... هستند. این رفتارها و کارها بسیار خوب و قابل تحسین است.واقعا زیبا است که در این روزهای سخت که همه در اوضاع مناسبی به سر نمی بریم حواسمان باز به یکدیگر هست و سعی می کنیم که سختی زندگی دیگری را در توان خودمان کاهش دهیم.

هنرمندان پولدار نیستند

این بازیگر با تاکید بر این که هنرمندان هم جزوی از همین مردم جامعه است مطرح کرد: این حرف بسیار اشتباه است که بازیگران و هنرمندان بسیار پولدار و متمول هستند. ما تعداد انگشت شمار و بسیار اندکی بازیگر در کشورمان داریم که به اصطلاح پولدار هستند. هنرمندانی وجود دارد که دوسال است کار نکرده و درآمدی ندارد.  امنیت شغلی نداریم و بسیاری از هنرمندان با وجود این که فیلم های سینمایی زیادی بازی کردند و سالیان طولانی مشغول فعالیت هستند عضو هیچ خانه سینما، تئاتر و... نیستند و بیمه ای برای آن ها رد نمی شود تا در زمان بحران مثل این روزها که درگیر ویروس کرونا هستیم بیمه بیکاری به آن تعلق گیرد.

نمره 100 به کادر درمانی

نعیمه نظام دوست عملکرد کادر درمان را تشریح کرد: عملکرد کادر درمان واقعا قابل ستایش است. آن ها از روز اولی که شیوع این ویروس مشخص شد سخت جنگیدند و همچنان با این ویروس درحال جنگ هستند و اگر معیار نمره دهی از 20  است  باید به کادر درمان نمره 100 داد. آن ها از هیچ چیزی در این مدت کم نگذاشتند.

گرانی و تورم و اختلاس علت بی اعتمادی مردم

این بازیگر با اشاره به بی اعتمادی عمومی که از سوی مردم نسبت به عملکرد مسئولان وجود دارد تا حدی که اگر کار مثبتی هم انجام گیرد به نقد می پردازند به واکاوی علت پرداخت و گفت :علت باور نکردن دولت توسط مردم حتی زمانی که راست هم بگویند به این علت است که حس بی اعتمادی و حس منفی نگری به تمام اتفاقات، مسئولین و کارکرد آنان به وجود آمده است. این احساس بی اعتمادی مختص امروز نیست و برای مدت طولانی است که اگر راست هم صحبت کنند دیگر کسی آنان را باور نمی کند. این گرانی ها، تورم، اختلاس ها، و ... باعث ایجاد بی اعتمادی مردم شده است.

بگذارید مردم صحبت کنند

وی در پایان خاطر نشان کرد: این روزها نباید همدیگر را دلسرد کنیم و باید سعی کنیم تا در جامعه امید را تزریق کنیم. تنها نیمه خالی لیوان را نبینیم. این روزها روح مردم آزرده است. این مردم از نظر مالی دچار خستگی و بحران هستند و نباید به آن ها ایراد بگیریم و باید اجازه بدهیم تا صحبت کنند. باید دردشان را بیان کنند.

کدخبر: 566418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟