نفر بیستم تلفن را قطع کرد ! / سینمای ایران با نون مردم گره خورد + 20 گفتگو

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی رکنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در همین روزگار کرونایی با پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تصمیم به بازگشایی مجدد سینماها گرفته است.

در این مدت که کرونا جزئی از زندگی ما شده است و آداب زندگی ما را دگرگون کرده  با پخش آنلاین فیلم های سینمایی که قرار بود روی پرده نقره ای خودنمایی کنند اما مهمان مانیتورهای تلفن های همراه شده اند مواجه شده ایم.

از فیلم های اکران شده به صورت آنلاین در این روزگار کرونایی می توان به فیلم "خروج"ساخته ابراهیم حاتمی کیا و فیلم "طلا" به ساخته پرویز شهبازی اشاره کرد.

اما نظر مردم در مورد اکران های آنلاین فیلم های سینمایی چیست؟ نظرشان در مورد بازگشایی سینماها با پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری چگونه است ؟ سینما می روند با این شرایط ؟ پای نمایش آنلاین فیلم ها می نشینند به این صورت؟

در گفت و گو با رکنا اینگونه پاسخ دادند که می خوانید :

به صورت رندم با تلفن همراه مردم شهر تماس گرفتیم . برخی افراد باز شدن سینماها جزئی از دغدغه هایشان نبود و اصلا این امر در این شرایط که با مسائل سخت روانی و مالی مواجه هستند غیر ضروری به نظرشان می آمد و در مقابل عده ای بودند که از قرنطینه خسته شده بودند و ترجیح می دادند با پروتکل وزارت بهداشت به سینما بروند و جالب تر اینجا است که عده ای هم که از طرفداران سرسخت صنعت سینما بودند تحت هر شرایطی و بدون پروتکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید به بازگشایی سینماها داشتند.

در ادامه می توانید نظر ۲۰ نفر از افراد جامعه را در خصوص این تدابیر بدانید:

۱_ مرد  ۲۷ ساله زاهدانی که به گفته خودش شغل آزاد دارد ،تحت هیچ شرایطی حاضر به حضور در سینما در این شرایط کرونایی را ندارد و تاکید می کند که در هر صورت بهداشت و نظافت محیط به درستی صورت نمی گیرد و نمایش فیلم به صورت آنلاین را ترجیح می دهد.

۲_خانم ۴۰ ساله که در تهران زندگی می کند و علاوه بر کارمند بودن،مادر هم هست،از اینکه قبل از کرونا اهل سینما بوده می گوید ،از اینکه با افراد خانواده فیلم های طنز سینمایی را حتما با حضور در سینما میدیده ولی در حال حاضر حتی با پروتکل وزارت بهداشت حاضر به حضور در سینما به علت مراقبت از فرزندش را ندارد. او گفت:"کل زمان دیدن فیلم نگران این خواهم بود که فرزندم دستش را به جایی نزند". این خانم در مقابل از سینمای آنلاین استقبال کرد‌.

۳_اسماعیل خان بابایی که در تهران تولیدی پوشاک دارد، از قرنطینه و در خانه ماندن خسته شده است و از سینمای آنلاین استقبال نکرد. این جوان ۳۵ ساله ترجیح می دهد با پروتکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سینما برود و آب و هوایی عوض کند.

۴_جوان ۲۷ ساله شاهرودی که شغل آزاد دارد گفت که خیلی در کل اهل سینما رفتن نیست و در هر صورت سینما آنلاین را ترجیح می دهد.

۵_آقای جوانی که سن خود راهم نگفت، کلا اهل فیلم دیدن نبود،نه در سینما و نه به صورت آنلاین‌.

۶_ آقای ۴۰ ساله که در مارلیک کرج زندگی می کرد، به طرح فاصله گذاری اجتماعی اعتمادی نداشت و سینمای آنلاین را ترجیح می داد.

۷_جوان ۳۳ ساله تهرانی هم تحت هر شرایطی سینمای آنلاین را به حضور در سینماها ترجیح می دهد.

۸_خانم ۴۷ ساله تهرانی که به تازگی بازنشته شده است، کلا اهل سینما رفتن نیست و حوصله جمعیت را ندارد و در شرایط فعلی حتی با طرح فاصله گذاری سینما رفتن را عقلانی نمی داند ولی از سینما آنلاین استقبال کرد.

۹_جوان ۲۹ ساله تهرانی که مهندس برق و در حال حاضر مدیر یک هایپرمارکت است می گوید که حتی بدون طرح فاصله گذاری هم به سینما می رود و در خصوص سینما آنلاین اگر قرار باشد همان هزینه بلیط سینما را پرداخت کند و در مقابل فیلم را در لب تاب ببیند استقبال نمی کند،مگر اینکه هزینه آنلاین کمتر باشد.

۱۰_آقای ۲۹ ساله اهل تهران که هنرمند و گرافیست است به هیچ عنوان حاضر نبود با این شرایط به سینما برود و بر این موضوع تاکید داشت که مطالب منتشر شده در خصوص کرونا باور پذیر نیست و کنترل مناسبی هم وجود ندارد و در خصوص سینما آنلاین هم اگر منتظر اکران فیلمی خاصی بوده باشد،استقبال می کند.

۱۱_جوان ۳۰ ساله که شغل آزاد دارد و اهل تهران است به طرح فاصله گذاری اعتمادی ندارد و می گوید این طرح خیلی جاها گذاشته شده است ولی درست رعایت نمی شود و از سینما آنلاین استقبال کرد.

۱۲_آقای بازنشسته ۶۴ ساله کرجی هم کلا اهل سینما رفتن نبود ولی گفت: اگر شرایط دیدن فیلم به صورت آنلاین فراهم باشد از آن استقبال می کند.

۱۳_خانم ۲۴ ساله که مسئول فنی یک شرکت در تهران بود،نیز به طرح فاصله گذاری اعتمادی نداشت و از سینمای آنلاین استقبال کرد.

۱۴_قربان احمدی که ۳۵ سال سن دارد و تا مقطع سیکل درس خوانده است،سینمای آنلاین را ترجیح می دهد.

۱۵_بهمن کریمی،اهل قم و ۴۵ سال سن دارد،او که به گفته خودش شغلش آزاد است، کلا به سینما نمی رود و در هر صورت از طریق سایت های ویدئویی فیلم میبیند.

۱۶_آقای ۶۵ ساله و بازنشسته فرهنگی در تهران که در این ۲ ماه با همسرش در خانه قرنطینه بوده، کلا اهل سینما رفتن نیست و ترجیح می دهد در خانه فیلم ببیند.

۱۷-خانم ۵۷ ساله که خیلی هم از سوالم عصبانی شد در جوابم گفت که "چه دل خوشی داری، مردم نون ندارن بخورن"

۱۸_آقای ۳۷ ساله و دیپلمه که تاکید داشت سوالات سیاسی نپرسم! در جوابم گفت که سینمای آنلاین را ترجیح می دهد.

۱۹_آقای ۴۲ ساله و کارمند ترجیح می داد با پروتکل وزارت بهداشت به همراه خانواده اش به سینما برود و در کنار خانواده در سینمل از دیدن فیلم لذت ببرد.

۲۰-و در آخر خانم ۴۳ ساله و کارمند تهرانی در جوابم گفت: " حالا آنلاین یا سینما چه دردی از من کم می کنه؟!" و گوشی و قطع کرد.....برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 564616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مونا آجورلو
آیا این خبر مفید بود؟