به گزارش خبرنگار رکنا، نامزدهای نهایی دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده از میان کتاب‌هایی که در سال ۹۷ با امتیاز پنج یا شش لاک‌پشت به فهرست راه یافته‌اند، انتخاب می‌شوند.

نشان ویژه به چهره‌های معتبر و پیشکسوت کتاب کودک و نوجوان که فعالیت‌های موثری در زمینه‌ی کتاب کودک داشته باشند، اهدا می‌شود.

کتاب یاد بخش دیگری از آیین اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده است که در آن از یک کتاب مهم و تاثیرگذار کودکان و نوجوانان که در دهه‌های پیش منتشر شده است و دارای کیفیت مطلوب است و به معیارهای لاک‌پشت پرنده نزدیک است، یاد می‌شود.

بر اساس معیارها و اصول لاک‌پشت پرنده کتاب‌های داوران برای دریافت نشان بررسی نمی‌شود.  

امسال نشان‌های طلایی و نقره‌ای هشتمین دوره لاک‌پشت پرنده از میان ۹ نامزد نهایی انتخاب و روز دوشنبه ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۸ساعت ۱۸ در فروشگاه مرکزی شهرکتاب به نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران کتاب‌های برگزیده اهدا خواهد شد.

علاوه بر اهدای نشان‌های نقره‌ای و طلایی لاک‌پشت پرنده از سی‌ودومین فهرست لاک‌پشت پرنده هم رونمایی می‌شود و جشن امضایی با حضور نویسندگان و تصویرگران، مترجمان این کتاب‌ها برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور نویسندگان، تصویرگران، مترجمان و ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان و خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

 

کدخبر: 544648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟