خبرهای خوش استرداد آثار تاریخی ایران در راه است

نمایشگاه «باستان‌شناسی اسپانیا» امروز در محل موزه ملی ایران به‌صورت رسمی افتتاح شد و تا ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه که آخرین روز تابستان در تهران آغاز به کار کرد، ۳۰۰ شیء تاریخی متعلق به کشور اسپانیا با قدمتی از ۳۵۰۰ سال پیش تا قرن ۱۹ میلادی به‌نمایش درآمده تا به معرفی تمدن این کشور بپردازد.

معاون میراث‌فرهنگی ـ برگزاری این نمایشگاه در موزه ملی ایران را کاری ارزشمند دانست و با بیان این‌که موزه‌ها می‌توانند به صلح و دوستی بین کشورها کمک کنند، گفت: این نگاه و رویکرد نمایشگاه‌های دو جانبه از پنج سال پیش شروع شد و با کشورهای مختلف ادامه پیدا کرد و اکنون نیز این ششمین نمایشگاه دوجانبه‌ای است که در موزه ملی ایران برگزار می‌شود و این گونه فعالیت‌ها در آینده نیز ادامه دارد.

او با اشاره به وجود حدود ۶۹۰ موزه در کشور تا امروز پیش‌بینی کرد به زودی این آمار به ۷۰۰ موزه برسد و اظهار کرد: بخش زیادی از این موزه‌ها، متعلق به بخش خصوصی است و در آینده با کمک موزه ملی ایران باید بتوانیم نمایشگاه‌های مشترک را در موزه‌های دولتی و خصوصی برگزار کنیم و شاهد برگزاری نمایشگاه‌های مشترک بین چند موزه باشیم.

وی بیان کرد: این دیپلماسی فعال فرهنگی باعث شده در حوزه‌های دیگر از جمله استرداد اموال فرهنگی‌تاریخی شاهد اتفاقات خوبی باشیم. در روزهای آینده نیز خبرهای خوشی از استرداد اموال تاریخی خواهیم شنید. بسیار خوشحالم که از طریق دیپلماسی فرهنگی شاهد اتفاقات بسیار خوب در کشور هستیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 505128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟