محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دنبال هدفمند کردن یارانه مطبوعات هستیم، از انتشار پیش‌نویس شیوه‌نامه جدید یارانه مطبوعات برای جلب نظرات کارشناسی و اصحاب رسانه خبر داد و گفت: دنبال محدود کردن رسانه‌ها نیستیم، اما صرف اینکه رسانه نامش رسانه باشد و چاپ شود، یارانه دریافت نخواهد کرد.

وی افزود: در پیش‌نویس شیوه‌نامه جدید تخصیص یارانه مطبوعات چهار اولویت،از جمله اقتصاد، فرهنگ، جامعه، امنیت ملی و سیاست خارجی را مشخص کرده‌ایم. رسانه‌هایی که در این موضوعات فعال باشند و تولید محتوای موثر داشته باشند، در اولویت دریافت یارانه هستند.

این اولویت‌ها، یعنی هدفمند شدن در جهت محتوا و تولید محتوای رسانه‌ای؛ یعنی رسانه مولد شود، بستر تبادل و د‌ر حقیقت صدای افکار عمومی باشد.

جزئیات این شیوه‌نامه هم که منتشرشده بر چند اصل استوار است؛ اول ضریب نظم در انتشار، که قبلا تا ۳۰ درصد هم قابل پذیرش بود، اما الان در مرحله اول ۷۰ و بعد ۹۰ درصد اعلام شده است یعنی اگر یک روزنامه از ۱۰۰ روز فقط ۳۰ روز منتشرشود، مشمول حمایت نمی‌شود. دیگری گستره توزیع است؛ که گسترده توزیع سراسری یعنی ۳۱ استان نه تعداد محدوده استان و نکته سوم محتوا و ضریب کیفی رسانه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟