جرج کلونی با رئیس جمهور آمریکا فامیل است + عکس

جرج کلونی بازیگر، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی است که در سال ۱۹۶۱ در ایالت کنتاکی متولد شد.

طبق تحقیقاتی که متخصصان انسِستری انجام داده اند، جرج کلونی با لوسی هنکس مادربزرگ ابراهام لینکلن رییس جمهور آمریکا نسبت فامیلی داشته است.

گفته می‌شود تام هنکس نیز با مادر لینکلن نسبت دارند و هر دوی این بازیگران به نحوی با آبراهام لینکلن نسبت فامیلی پیدا کرده‌‎اند.

کلونی در خانوده‌ای متولد شد که به تجارت و هنر مشهور بودند. مادر کلونی در شورای شهر فعالیت داشته است و پدر وی نیز مجری رادیو و تلویزیون بود و سبب شد که جرج کلونی با رسانه آشنایی نسبی داشته باشد.

او علاقه زیادی به درس و تحصیلات نداشت و تلاش‌های وی در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۱ برای دریافت مدرک به سرانجام نرسید و پس از رها کردن دانشگاه به کار‌هایی مثل کار در فروشگاه، کار کردن در ساختمان و حتی دخانیات روی آورد؛ اما سرانجام توسط پدرش به کار گویندگی در شبکه تلویزیونی «ای ام سی» مشغول شد که اولین کارش محسوب می‌شد.

در همان سال هم پسرخاله او، به منظور تهیه کنندگی فیلم کوتاهی درباره اسب‌های مسابقه‌ای به شهر لکسینگتون رفته بود که در این فیلم به جرج هم نقش کوچکی داد.

از سویی دیگر جرج کلونی با کار در تلویزیون، توانست راه خود را در رشته بازیگری باز کند و اولین نقش خود را در سریال تلویزیونی اتاق اورژانس که از برنامه‌های پربیننده تلویزیون آمریکا بود، اجرا نمود و مورد توجه همگان قرار گرفت.

فیلم‌های او عموما در ژانر اکشن است و مجموعه فیلم سینمایی «یار اوشن» در همین ژانر از فیلم‌های محبوب طرفدارانش است که فروش خوبی را نیز تجربه کرد. گفته می‌شود کلونی برای بازی در این فیلم ۲۰ میلیون دلار دستمزد گرفته است.

جرج کلونی به فضای مجازی علاقه‌ای نداشته است و خیلی به کاغذ و نوشتن علاقه‌مند است و دلیل فیلممامه نویس شدنش را همین علاقه خود به کاغذ و ارتباط‌های سنتی می‌داند.

جرج کلونی علاوه بر بازیگری در فیلمنامه نویسی و کارگردانی هم بسیار موفق ظاهر شده و تاکنون ۶ نامزدی اسکار را برای خود رقم زده است. او از بازیگران پر درآمد هالیوود نیز محسوب می‌شود و همچنین بهره هوشی وی به قدری است که از نگاه سایت «EW» در بین ۵۰ بازیگر باهوش هالیوود قرار گرفته است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

باشگاه خبرنگاران

کدخبر: 465938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟