درگذشت زن معروف در سن 62 سالگی+عکس

«لوی» که در طول ۲۰ سال و در مجموعه آثارش به زندگی و تجریه سیاه جامائیکایی‌ها در بریتانیا می‌پرداخت بر اثر ابتلاء به سرطان درگذشته است.

وی پس از آغاز داستان‌نویس به عنوان یک سرگرمی در اوایل ۳۰ سالگی، موفق شد در دهه ۹۰ میلادی سه رمان به چاپ برساند که با بازخوردهای مثبت و فروش خوبی همراه شد اما چهارمین رمان نوشته «آندرا لوی» با عنوان «جزیره کوچک» بود که نام او را در زمره چهره‌های بزرگ ادبی قرار داد و در سال ۲۰۰۴ میلاد جایزه ادبی «اورنج»، جایزه کتاب سال «وایت برد»، جایزه نویسندگان کشورهای مشترک‌المنافع و همچنین جایزه معتبر ادبی «کاستا» در بخش رمان را برای وی به ارمغان آورد.

رمان «جزیره کوچک» با ترجمه به ۲۰ زبان مختلف، بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت و منبع الهام ساخت یک فیلم تلویزیونی در سال ۲۰۰۹ از سوی شبکه بی‌بی‌سی شد.

آخرین رمان نوشته «آندرا لوی» با نام «شعر بلند» در سال ۲۰۱۰ منتشر شد که توانست نامزد جایزه معتبر ادبی بوکر شود. داستان این رمان بر خلاف دیگر آثارش در اوایل قرن نوزدهم میلادی در جامائیکا و در سال‌های واپسین برده‌داری در این کشور می‌گذرد.

«شش داستان و یک مقاله» نیز آخرین اثر به جای مانده از این نویسنده انگلیسی و جامائیکایی تبار است که در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد که شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که در طول دوران فعالیت نویسندگی خود نوشته و یک مقاله درباره میراث و اصالت کارائیبی خود است.

«همه چراغ‌های سوزان خانه» (۱۹۹۴)، «هرگز دور از هیچ‌جا» (۱۹۹۶) و «میوه لیمو» (۱۹۹۹) دیگر آثار «آندرا لوی» محسوب می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟