پرطرفدارترین آهنگ قرن ۲۰ معرفی شد

آهنگ "حماسه کولی" اثری از آلبوم "شبی در اپرا" است که سال 1975 توسط فردی مرکوری، خواننده و آهنگساز افسانه‌ای گروه "کویین" نوشته و ساخته شد. این قطعه در هنگام انتشارش از نظر تجاری موفق بود و به مدت 9 هفته در صدر جدول تک‌ آهنگ‌های بریتانیا باقی ماند و تا انتهای ژانویه سال 1976 بیشتر از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

"حماسه کولی" در سال 1991 و پس از مرگ فردی مرکوری مجدداً به مدت پنج هفته در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گرفت و سرانجام سومین تک ‌آهنگ پرفروش تمام‌ ادوار در بریتانیا شد. این قطعه چند سال پیش وارد تالار مشاهیر راک اند رول شد و علاوه‌بر آن در سال 2012 در نظرسنجی "محبوب‌ترین آهنگ مورد علاقه مردم" که در بریتانیا و توسط ITV برگزار شد نیز در صدر قرار گرفت.

برایان می، گیتاریست و عضو اصلی گروه کویین در پی اعلام قطعه "حماسه کولی" به‌عنوان پراستریم‌ترین آهنگ قرن 20 گفت: "جریان موسیقی راک در میان استریم‌ها در حال دگرگون شدن است. بنابراین بسیار خوشحالم که آهنگ ما هنوز در صدر قرار دارد."

لوسیان گرینگ، رئیس و مدیرعامل "یونیورسال میوزیک گروپ" نیز در این‌باره گفت: "حماسه کولی" یکی از برترین آهنگ‌های تمام ادوار از یکی از بزرگترین گروه‌های تاریخ موسیقی است. ما خیلی خوشحالیم که آین اهنگ Music پس از چهار دهه همچنان طرفداران جدیدی را در سراسر جهان پیدا می‌کند. به گروه موسیقی "کویین" و آقای جیم بیچ، مدیربرنامه‌های گروه تبریک می‌گویم"

آهنگ "حماسه کولی" تا کنون توسط خوانندگان بسیاری همچون پینک، کانیه وست، رابی ویلیامز، التون جان و ارکستر رویال فیلارمونیک لندن کاور شده است. این قطعه این روزها به واسطه فیلم زندگی‌نامه فردی مرکوری با نام "حماسه کولی" که در سینماهای جهان در حال اکران است، بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده و جزو پر بازدیدترین آهنگ‌ها در سرویس‌های پخش‌کننده موسیقی به شمار می‌رود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟