ترسناکترین داستان‌های جهان درباره «ارواح» که شما را به وحشت می‌اندازد!

کتاب خوان‌های حرفه‌ای حساسیتی روی ژانر موضوعیِ کتابی که برای مطالعه انتخاب می‌کنند، ندارند و ویژگی «خواندنی بودن» برای دست گرفتن یک کتاب توسط آن‌ها کفایت می‌کند.

اما، حتی همین کتاب خوان‌های حرفه‌ای هم به هر حال یک گونه خاص را بیش از بقیه می‌پسندند، یکی عاشق ادبیات پلیسی است و دیگری دلباخته ادبیات تاریخی و برخی هم کشته مرده ادبیات وحشت! در این مطلب قصد داریم تعدادی از بهترین داستان‌ها با موضوع ارواح سرگردان از زیرگونه ژانر وحشت را که انتخاب کرده است، به شما معرفی کنیم.

8551462_665

«پنجره باز» نوشته ساکی

ساکی در اصل لقب هکتور هوگ مونرو نویسنده انگلیسی است که او را به دلیل مهارتش در داستان‌کوتاه‌نویسی با اُهنری و دوروتی پارکر مقایسه می‌کنند. «پنجره باز» یکی از کوتاه‌ترین داستان‌های ارواح ادبیات جهان است که کمی هم به کمدی پهلو می‌زند.

8551463_272

«مرده دزد» نوشته رابرت لوئیس استیونسون

داستان این نویسنده شهیر اسکاتلندی در سال ۱۸۸۴ منتشر شد و در سال ۱۹۴۵ توسط رابرت وایز، با بازی بوریس کارلوف و بلا لوگوسی روی پرده سینما Cinema رفت. داستان در اواسط قرن ۱۹ رخ می‌دهد و درباره دزدهایی است که نبش قبر و برای آزمایشگاه پزشکی مدرسه جنازه فراهم می‌کنند.

8551466_629

«پیچش پیچ» نوشته هنری جیمز

به عقیده بسیاری «پیچش پیچ» یا «گردش پیچ» بهترین داستان ارواح تاریخ ادبیات است. هنری جیمز نویسنده انگلیسی متولد آمریکا، در شکل‌گیری مکتب رئالیسم در انگلستان نقش به سزایی داشت و رمان‌ها و داستان‌های کوتاه او نمونه‌های نابی از ادبیات داستانی هستند. آثار جیمز به لحاظ نوع روایت، نقطه‌نظر و سبک داستان، جایگاه ویژه‌ای در مکتب رئالیسم ادبیات انگلستان دارد. او «پیچش پیچ» را در سال ۱۸۹۸ منتشر کرد که تاکنون بارها روی پرده سینما، صفحه تلویزیون و صحنه تئاتر به نمایش درآمده است.

8551461_809

«پنجه میمون» نوشته ویلیام ویمارک جاکوبز

این داستان در سال ۱۹۰۲ در انگلستان منتشر شد که در آن پنجه‌های میمون مرده‌ای به‌عنوان طلسم عمل می‌کند. داستان، بر اساس ایده قدیمی «سه آرزو که برآورده می‌شوند» شکل گرفته ‌است، که در این داستان پنجه یک میمون این کار را انجام می‌دهد. در واقع پنجه همیشه آرزوی مد نظر را برآورده می‌کند ولی همراه با آن قسمت بزرگی از زندگی را نیز می‌گیرد.

8551465_386

«کلبه شمشادپیچ» نوشته پلهام گرنویل ودهاوس

«کلبه شمشادپیچ» را باید جزو داستان‌های کمدی ارواح طبقه‌بندی کرد. ودهاوس که قسمت زیادی از عمرش را در فرانسه و آمریکا گذراند، حدود ٧٠ سال نویسندگی کرد. او در کل نویسنده‌ای کمیک محسوب می‌شود تا نویسنده داستان‌های ارواح. نویسندگان زیادی از جمله کیپلینگ و داگلاس آدامز از داستان‌های ودهاوس تمجید کرده‌اند.

8551464_225

«دماغ» و «شنل» نوشته نیکلای گوگول

این دو داستان نیز جایگاه خاصی در بین داستان‌های ارواح دارند. گوگول از تاثیرگذارترین نویسندگان روس است که پدر ادبیات رئالیسم مدرن روسیه نامیده می‌شود. داستایوسکی در ستایش گوگول عبارتی دارد به این مضمون که: «همه ما [نویسندگان بزرگ روس] از زیر «شنل» گوگول بیرون آمده‌ایم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمید با 3 مرد سراغ زن 20 ساله همسایه رفت! / در عید قربان رخ داد

پشت پرده اخبار نیت شیطانی مردان عراقی برای زنان ایرانی!

تجاوز عجیب خانم مسافر به راننده مرد! + عکس

لحظه صحنه شلیک مرگ به خزائی / قاتل خونسردانه گریخت + فیلم و عکس

جسد زن مطلقه زیر چادر سفید عقد چه رازی داشت! + عکس قاتل

علت خنده متهمان پرونده‌های اقتصادی در دادگاه چیست؟+ تصاویر

بی حیایی مردان عراقی از زنان ایرانی چه پشت پرده ای دارد؟!!

تجاوز فجیع پدر و 2 پسر به دختر 12 ساله خود+ عکس

دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان + عکس

درخواست بی رحمانه یک مرد برای طلاق دادن زن زیبایش

اجاره دادن جای خواب و آغوش یک زن ! / اتفاقی باورنکردنی و جنجالی

از 16 سالگی با پسر عمویم ارتباط داشتم تا اینکه شب خواستگار آن اتفاق افتاد

 

کدخبر: 411336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟