هشتمین حراج بزرگ تهران به پانزده میلیارد نزدیک شد +تصاویر

یکی از نکات این حراج به بازه سنی هنرمندان آن تعلق داشت که از سال ١٣١٠ تا ١٣٧١ را دربر می‌ گرفت. از سویی به آثار نقاشی‌خط توجه ویژه‌ای شده بود که به نظر می رسد دلیل آن به استقبال از این هنر، در حراجی های کشورهای خلیج فارس برگردد.

در دومین مرحله حراج تهران (حراج هنر Art معاصر ایران) آثاری از هنرمندان نسل حوزه هنری مانند ناصر پلنگی، حبیب الله صادقی، حسین خسروجردی و حمید عجمی و شهلا حبیبی هم به چشم می‌خورد؛ همچنین عکسی از سعید صادقی متعلق به عملیات "کربلای ٥" در این حراجی برای فروش گذاشته شده بود.

همچنین در کاتالوگ این حراج زیر عکس برخی آثار توضیحاتی مانند مرمت شدن اثر، ارایه اثر مشابه در حراجی های دیگر یا چاپ شدن اثر در یک کتاب داده شده بود؛ یا عکس اثری از جاسپر جانز که نقش دست‌هایش مشابه با اثر حسین زنده‌رودی بود، در این کاتالوگ منتشر شده بود که در توضیح آن گفته شده، شاید این اثر منبع الهام زنده‌رودی بوده است.

حراج تهران

آثار هنرمندانی مانند عباس کیارستمی، ژازه تباتبایی، پرویز کلانتری، آیدین آغداشلو، منوچهر یکتایی در مرحله اول این حراج نیز ارایه شده بود.

همچنین هنرمندانی مانند عباس کیارستمی، پرویز کلانتری، فریده لاشایی، هانیبال الخاص، مهدی سحابی، ژازه تباتبایی، رامیز شهوق و... در قید حیات نیستند اما آثارشان در این حراج حضور داشت.

در هشتمین حراج تهران و دومین مرحله حراج هنر معاصر که شامگاه ٢٢ دی ماه در هتل پارسیان آزادی Freedom تهران برگزار شد، بالاترین قیمت کارشناسی شده به اثر آینه‌کاری و گچ روی چوب منیر فرمانفرماییان اختصاص داشت که پیش بینی شده بود بین یک میلیارد و دویست میلیون تومان تا یک میلیارد و ششصد میلیون تومان به فروش برود.

طبق چند دوره گذشته حسین پاکدل چوب این حراج را در دست داشت.

در پایان اعلام شد مجموع فروش این حراج به مرز پانزده میلیارد تومان و با رقم دقیق تر به ١٤ میلیارد و ٩٥٢ میلیون تومان رسیده است.

در این دوره حراج تنوع زیادی در نوع آثار هنری به چشم می خورد که از چاپ دیجیتال عکس تا آیینه کاری، رنگ روغن و اکریلیک روی بوم و حجم های چوبی، فلزی و سرامیکی را در بر گرفته بود.

حراج تهران

چیزی که بیش از همه در این حراج جلب توجه می کرد این بود که فروش آثار هنرمندان نامدار در حد انتظار ظاهر نشد و تقریبا این روند تا آخر حراج ادامه پیدا کرد.

هفتمین حراج تهران (دوره قبل که تیرماه امسال برگزار شد) با مجموع مبلغ ۲۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان انجام شده بود. اثر سهراب سپهری از مجموعه درخت با مبلغ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان گران‌ترین اثری بود که فروخته شده بود.

سهراب سپهری که می‌توان گفت در چند وقت اخیر فروش آثارش، سایه ای را بر سر دیگر آثار حراج تهران انداخته بود، در دو حراج آثار معاصر اخیر ( دی ٩٥ و دی ٩۶) حضور نداشت.

همچنین مجموع نهایی فروش حراج هنرمندان معاصر در سال گذشته (دی ٩٥) به ١٢ میلیارد و ٢٣٣ میلیون تومان رسیده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 346475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟