وداع با یکی از چهرههای ماندگار موسیقی ایران/علیرضا ایزدی در 92 سالگی درگذشت
نوازنده پیشکسوت ویولنسل، از اعضای ارکستر «گلها» و از نخستین فارغالتحصیلان هنرستان موسیقی ملی، در 92 سالگی درگذشت. پیکر این هنرمند روز دوشنبه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.
به گزاش رکنا، علیرضا ایزدی، نوازنده پیشکسوت ویولنسل و از اعضای ارکستر ماندگار «گلها»، در سن 92 سالگی چشم از جهان فروبست.
ایزدی که متولد سال 1313 بود، تحصیلات موسیقی خود را در هنرستان موسیقی ملی به مدیریت زندهیاد روحالله خالقی به پایان رساند و در شمار نخستین فارغالتحصیلان این هنرستان قرار داشت.
او فعالیت حرفهای خود را از سالهای جوانی با حضور در ارکستر رادیو آغاز کرد و در ادامه با ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر رادیو و تلویزیون ایران و ارکستر «گلها» همکاری داشت و در شکلگیری بخشی از آثار ماندگار موسیقی ایران نقشآفرینی کرد.
این هنرمند پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال 1358 به اتریش مهاجرت کرد و تا پایان عمر در همان کشور زندگی کرد.
بر اساس اعلام خانه موسیقی ایران، مراسم تشییع پیکر علیرضا ایزدی روز دوشنبه، هشتم تیرماه، ساعت 10:30 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.
خانه موسیقی ایران نیز با انتشار پیامی، درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده، دوستان، شاگردان و جامعه موسیقی کشور تسلیت گفت.
-
فیلم / همه مات ماندند؛ صعود از ساختمان 10 طبقه برای نجات کودکان