سارق قاپ زن با 40 فقره سرقت در دام پلیس شیراز

سرهنگ "کاووس حبیبی"  در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره کیف و موبایل قاپی در شهرستان "شیراز"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: در بررسی صحنه‌های سرقت مشخص شد سارق با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش در محل‌های خلوت سوژه‌های خود را انتخاب و در یک لحظه اقدام به سرقت کیف و گوشی تلفن همراه آنان می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌زنی‌های نامحسوس موفق شدند در این زمینه یک سارق حرفه‌ای را حین سرقت دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

سرهنگ "حبیبی" با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به 40 فقره کیف و موبایل قاپی در شیراز اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست موارد ذیل را برای پیشگیری از موبایل قاپی جدی بگیرند.

وسیله نقلیه ارتکاب جرم قاپ زنی، موتورسیکلت‌های بدون پلاک یا پلاک مخدوش هستند، اگر تردد این گونه وسائل نقلیه را در اطراف خودتان مشاهده کردید بیشتر مراقب وسایل به ویژه کیف و تلفن همراه خود باشید.

-حفظ جان از حفظ مال مهمتر است و اگر سارقان با توسل به زور قصد سرقت تلفن همراه یا کیف دستی تان داشتند مقاومت نکنید و فقط مشخصات ظاهری سارقان و وسایل نقلیه آنها را به خاطر بسپارید.

-هنگام صحبت کردن با تلفن همراه در کوچه و خیابان، موبایل خود را به گونه ای در دست بگیرید که سرقت و قاپیدن آن به سادگی اتفاق نیافتد.

کدخبر: 737409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟