زندان پایان کار کلاهبردار اینستاگرامی شیراز

سرهنگ "حشمت سلیمانی" اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر مبنی بر اینکه از طریق مشاهده " آگهی فروش تلفن همراه زیر قیمت بازار " در شبکه های اجتماعی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که متهم یا متهمان در یکی از صفحات اینستاگرامی با درج آگهی تحت عنوان "فروش گوشی تلفن همراه زیر قیمت بازار" مبلغ 50 میلیون ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از تماس گیرندگان درخواست و پس از دریافت وجه دیگر جوابگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضیان نبوده است.

رییس پلییس فتا استان فارس گفت: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که در نهایت یک متهم مورد شناسایی قرار گرفته و طی هماهنگی با دستگاه قضایی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد متهم با همین شگرد مبلغ یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است، گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان و مدعی شد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان "ای نماد" اقدام کنند، از شهروندان خواست: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کدخبر: 731727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟