کلاهبردار میلیاردی با وعده فروش تلفن همراه در اینستاگرام / در مازندران رخ داد

به گزارش رکنا، ‌سرهنگ سامع خورشاد ‌در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از آنان از طریق شبکه های اجتماعی با وعده فروش تلفن همراه، موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را که با درج آگهی و وعده فروش تلفن همراه در اینستاگرام از مالباختگان کلاهبرداری کرده بود شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران‌ تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم که اهل و ساکن یکی از استان های همجوار بود، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در با زجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری یک میلیارد ریال از کاربران در فضای مجازی اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت پلیس، سرهنگ خورشاد با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند مکان امنی برای خریدهای اینترنتی باشند و ممکن است بسیاری از افراد سودجو که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در این شبکه‌ها فعالیت داشته باشند.

وی همچنین به کاربران در شبکه های اجتماعی، هشدار داد: برای خریداری کالای مورد نظر خود حتما از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد و سایت های معتبر اقدام به خرید کنند و حتما پرداخت وجه را بعد از ارائه خدمات یا تحویل کالا انجام دهند.

وی همچنین یادآور شد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

شماره تماس 01121824715 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 693593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟