معلمان حق التدریسی تحت فشار هستند/ مسئولان شیوه آموزشی مناطق آبی و زرد را تغییر دهند

معلمان حق التدریسی با توجه به شیوه آموزشی کنونی بیش از آن چیزی که دریافت می کنند و موظف اند فعالیت می کنند و نیاز است تا آموزش و پرورش به این افراد توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از شنبه یکم بهمن ماه، مدارس مناطقی که بر اساس معیار ستاد ملی مبارزه با کرونا جزو مناطق زرد و آبی محسوب می‌ شوند با رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی بازگشایی شدند. همچنین کلاس‌ های دانش ‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و درس ‌های عملی هنرجویان هنرستان‌ های فنی و حرفه ‌ای و کاردانش در مناطق آبی و زرد با رعایت دستورالعمل بهداشتی حضوری برگزار خواهد شد. دانش آموزان این ۲ پایه تحصیلی در مدارس مناطق پر جمعیت برخی استان های کشور به صورت گروه بندی در مدارس باید حضور می‌ یافتند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس، دانش آموزان مدارس زیر 50 نفر نیز در تمام پایه‌های تحصیلی باید به صورت حضوری در مدارس آموزش ببینند.

این در حالی است که کارشناسان و برخی از مسئولان معتقدند که با وجود فایده های آموزش حضوری اولاً سلامتی معلمان و دانش آموزان باز هم در خطر است و ضمناً مسئولیت یکسری از معلمان به خصوص معلمان حق التدریسی با این وضعیت بیشتر شده و آن ها را تحت فشار بیشتری قرار داده است.

احمدی: حق التدریسی ها بیش از وظیفه شان خدمت می کنند/ آقایان شیوه آموزش را تغییر دهند

محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد وضعیت بازگشایی مدارس به صورت حضوری و غیرحضوری در مناطق آبی و زرد کشور به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: این شیوه از برگزاری کلاس های آموزشی اصلاً مفید نیست. اکنون باید با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جلسه ای بگذاریم تا آقایان و مسئولان ذیربط در این خصوص تجدید نظری داشته باشند. به هرحال سلامت دانش آموزان و معلمان در خطر است.

احمدی تاکید کرد: باید زمانی کلاس ها را حضوری برگزار کنیم که صددرصد از امنیت خاطر و سلامتی دانش آموزان مطمئن هستیم. با این حال ما از نظر آموزشی نیز با آسیب هایی مواجه هستیم و به نظر می رسد هنوز زود است که کلاس های آموزشی را به صورت حضوری برگزار کنیم.

نماینده رشت در مجلس در مورد وضعیت نامطلوب معلمان حق التدریسی در شرایط کنونی ابراز داشت: معلمان حق التدریسی در این شرایط آسیب زیادی دیده اند. همه معلمان از جمله حق التدیسی ها، آموزشیاران و مربی هایی که در فضای مجازی تدریس می کنند، زمانی بیش از آن چیزی که موجود است، صرف آموزش می کنند و این زمان بیش از آن چیزی است که دریافت می کنند. به نظر می رسد می توان به معلمان حق التدریسی یکسری کلاس ها داده شود تا بتوانند در فضای مجازی تدریس کنند.

احمدی به لزوم توجه به سلامت معلمان و دانش آموزان تاکید کرد و گفت: سلامت و بهداشت مردم جامعه از جمله معلمان و دانش آموزان، موضوعی بسیار حائز اهمیت است. چند روز قبل آماری از سوی وزارت بهداشت منتشر شد که چندین کرونایی بین سنین 5 تا 17 سال داشتیم، بنابراین باید بیش از پیش مراقب سلامت کودکان و نوجوانان باشیم. وزیر محترم بهداشت هم چند روز پیش ابراز داشتند که فکر نکنید آمار کرونا پایین آمده و دیگر همه چیز به اتمام رسیده، بلکه باید همچنان تلاش کنیم تا این ویروس منحوس را شکست دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد احتمال تخصیص تشویقی برای معلمان و دبیران مدارس با توجه به مشکلات آن ها در امور آموزشی ابراز داشت: تسهیلاتی مثل تخصیص تشویقی برای معلمان بسیار مطلوب و خوب است، اگرچه این موضوع را وزارت آموزش و پرورش باید تعیین کند، این تسهیلات می تواند در قالب تشویقی، کمک های معیشتی و امثالهم به این قشر از جامعه که مانند بسیاری از اقشار دیگر آسیب دیده اند اختصاص یابد. با این حال لازم به ذکر است که نمایندگان ما در کمیسیون تلفیق در تلاش اند تا بودجه آموزش و پرورش را هم برای سال آینده به تصویب برسانند اما فعلاً گزارشی از آن ها بدست مان نرسیده است.

فلاحی: آموزش و پرورش به وضعیت حق التدریسی ها رسیدگی کند

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در خصوص وضعیت آموزش حضوری و غیرحضوری در مدارس شهرهای آبی و زرد کشور به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: آموزش حضوری در مدارسی که کم جمعیت هستند به نظر می رسد مشکل چندانی نداشته باشد ضمن اینکه اکنون به این شیوه پیش رفتن و کلاً مجازی ادامه یافتن کلاس ها، طبق نظر کارشناسان، مشکلات عدیده ای را در بین دانش آموزان و خانواده هایشان بوجود آورده است.

احمدحسین فلاحی به عنوان نماینده معین شهرستان بهار معرفی شد

 

فلاحی تاکید کرد: آموزش حضوری در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی و در مناطق کم جمعیت بهترین شیوه آموزشی است. به طور کلی ما به نظر اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا احترام می گذاریم ولی باید نظرات کارشناسان در حوزه آموزش را نیز در نظر بگیریم، به هرحال باید به نیازهای دیگر دانش آموزان از جمله نیازهای عاطفی و فرهنگی آن ها نیز توجه کنیم. با این وجود در مناطق و مدرسه هایی که تعداد نفرات زیادی دارند، قطعاٌ لازم است تا کلاس ها به صورت مجازی ادامه یابد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد مشکلات معلمان حق التدریسی با توجه به شیوه آموزشی موجود گفت: مسائل مربوط به معلمان و دبیران حق التدریسی بیشتر مربوط به وزارت آموزش و پرورش می شود و این دستگاه باید به اوضاعی که برای برخی معلمان در آموزش دادن به صورت حضوری و مجازی بوجود آمده رسیدگی کنند و این بلاتکلیفی را به اتمام رسانند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟